arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

هاشمی: من هم خبر آزادی معاون قالیباف را شنیده ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس شورای شهر تهران درباره پرونده قائم مقام قالیباف که پیش از این به اتهام‌ مالی دستگیر شده بود و اینکه گفته می‌شود وی احتمالا آزاد شده است، گفت: من هم این خبر را شنیدم و احتمال می‌دهم موثق باشد، اما تاکنون منبعی به من اعلام نکرده است.
من هم خبر آزادی معاون قالیباف را شنیده ام

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، محسن هاشمی در سی‌امین جلسه شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه جلسه امروز جلسه ای آرام بود، گفت: در این جلسه در رابطه با مسائل شهرسازی و معماری که یکی از مهمترین مسائل شهر محسوب می‌شود، مباحثی مطرح شد.

وب در ادامه افزود: بعضی از واگذاری‌ها در شهر تهران خارج از طرح جامع و تفصیلی بود که مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و طرح جامع در شهر تهران درست اجرا نشد.

هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: باید به نیازهای هفتگانه شهر تهران توجه جدی شود، چراکه تحقق طرح تفصیلی و جامع در شهر تهران بسیار حائز اهمیت است و باید اطلاعات جامع آن به دست آید تا بدانیم چقدر خارج از طرح تفصیلی عمل کرده‌ایم و مجدداً این طرح باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص وضعیت سوله‌های مدیریت بحران گفت: در حال حاضر 105 سوله مدیریت بحران در شهر تهران ساخته شده است که 40 سوله در اختیار مدیریت بحران بوده و مابقی سوله‌ها نیز در اختیار دیگر ارگان‌ها قرار گرفته است که در حال باز پس‌گیری این سوله‌ها هستیم و مدیریت بحران شهر تهران باید 40 سوله دیگر نیز در شهر تهران بسازد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به وضعیت دستفروش‌ها و برخوردی که توسط نیروهای شهرداری با یکی از دستفروش‌ها شده نیز گفت: برخورد با دستفروشان باید در قالب بهتری صورت گیرد.

وی افزود: زمانی که در متروی تهران مسئولیت داشتم، دستفروشی در مترو تازه آغاز شده بود، اما امروز به یک مشکل اساسی در مترو تبدیل شده که حتی می‌توان گفت تعداد دستفروشان از مسافران مترو نیز بیشتر شده است.

رئیس شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه با افرادی که برخورد بدی با دستفروشان داشتند، توسط شهرداری برخورد شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت شهرداری تهران، دادستانی تهران نیز اقدامات لازم را انجام داد.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: در این زمینه باید روش نوینی را طراحی کنیم تا دیگر شاهد چنین مواردی در شهر نباشیم.

وی در خصوص وضعیت بانک شهر توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: سهام بانک شهر فقط متعلق به تهران نیست و تمامی کلان‌شهرها حضور دارند، از این رو تصمیم‌گیری در مورد این بانک باید در جلسه کلان‌شهرها بررسی شود.

هاشمی رفسنجانی افزود: طبق گفته‌های شهردار تهران به زودی جلسه کلان‌شهرها در تهران برای رسیدگی به وضعیت بانک شهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره پرونده عیسی شریفی، قائم مقام قالیباف که پیش از این به اتهام‌ مالی دستگیر شده بود و اینکه گفته می‌شود، وی احتمالا آزاد شده است، گفت: من هم این خبر را شنیدم و احتمال می‌دهم موثق باشد، اما تاکنون منبعی به من اعلام نکرده است.

نظرات بینندگان