arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

صدور مجوز جدایی گریزمان از سوی سیمئونه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیگو سیمئونه، مربی اتلتیکو مادرید مصاحبه‌ای با نشریه اکیپ داشته و گفته که چرا مهاجمان اتلتیکو باید سخت‌تر از دیگر بازیکنان تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، سرمربی اتلتیکو همچنین در این مصاحبه گفته اگر هنوز فوتبال بازی می‌کرد، در چه پستی به میدان می‌رفت. سیمئونه همچنین گفته که اجازه رفتن را به گریزمان خواهد داد.

اگر امروز بازی می‌کردی پستت چه بود؟

هافبک. پستی که در تمام زندگی‌ام داشته‌ام. بدون تردید. مرکز خط میانی بهترین جا برای بازی است. این منطقه مهم‌ترین جا برای همه تیم‌ها است. هافبک‌های میانی باید با مسائل دفاعی و نیازهای مهاجمان دست و پنجه نرم کنند.

اما بازیکنان معمولا دوست دارند جلوتر بازی کنند.

این موضوع دیگری است. شاید گل زدن بهتر از دفاع کردن باشد اما با در نظر گرفتن گذشته‌ای که به‌عنوان بازیکن داشته‌ام و نحوه دیدی که از زاویه یک مربی به فوتبال دارم، بدون تردید پست هافبک میانی را برمی‌گزیدم چون اینجا جایی است که با متنوع‌ترین موقعیت‌ها روبه‌رو می‌شوید و همچنین فرصت گلزنی را هم دارید. به نظر من، اگر در نقش مهاجم بازی کنید، تنها باید به فکر گلزنی باشید.

یک مهاجم در اتلتیکو چطور بازی می‌کند؟

به روشی متفاوت با مهاجمان پی‌اس‌جی، بارسلونا یا رئال مادرید چون در هر هشت موقعیت، یک مهاجم پی‌اس‌جی یا بارسلونا هفت گل می‌زند ولی یک مهاجم اتلتیکو پنج یا شش گل می‌زند. پس ما باید سخت‌تر تلاش کنیم. مهاجمانی که از هر هشت موقعیت، هفت‌تایش را گل می‌کنند از این امتیاز برخوردار هستند که کمتر دفاع ‌کنند، چون دقت بالاتری دارند. در اتلتیکو یا دیگر تیم‌هایی که به قدرت پی‌اس‌جی، بایرن و بارسا نیستند، مهاجمان باید سخت‌تر تلاش کنند. به بیان دیگر، نیمار، مسی، لواندوفسکی و رونالدو سرنوشت‌سازتر هستند. آنها کمتر دفاع می‌کنند و دفاع کردنشان هم کمتر مهم است چون در محوطه جریمه دقیق‌تر عمل می‌کنند. دیگر مهاجمان اثرگذاری کمتری دارند و باید بیشتر تلاش کنند.

اوضاع گریزمان چطور است؟

من بازیکنانم را بسیار دوست دارم و می‌خواهم رشدشان را ببینم. من آدم ناسپاسی نیستم. اگر بازیکنی پیش من بیاید و بگوید، «آقای مربی، بخت یک بار در خانه من را زده و می‌توانم به تیم خاصی بروم، می‌خواهم بروم»، اگر مانند گریزمان باشد که تمام تلاشش را کرده است، می‌گویم مشکلی نیست. می‌دانم که او نیاز دارد پیشرفت کند. البته که گریزمان می‌تواند روزی از اتلتیکو برود، همانطور که کاستا و آردا توران اجازه رفتن را یافتند.

نظرات بینندگان