arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰

فنایی : پنالتی پرسپولیس صد در صد صحیح بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فارس نوشت:

کارشناسی داوری گفت: اگر چه ترکی قضاوت خوبی داشت اما می ‌توانست دو باریکن پرسپولیس را با کارت قرمز جریمه کند.

محمد فنایی در خصوص قضاوت محسن ترکی در دربی 71 عنوان کرد: به نحوه انتخاب ترکی کاری ندارم اما هرگونه که بود او به خوبی توانست این بازی حساس را قضاوت کند. انتخاب ترکی نه به عنوان اینکه چندین بار تجربه قضاوت دربی را دارد؛ بلکه به علت توانایی او صورت گرفت.
وی ادامه داد: رضا سخندان به عنوان کمک داور باتجربه حضور داشت و انتخاب منصوری از سوی کمیته داوران جرأتی بود که آنها از خود نشان دادند. منصوری آینده‌دار است و می‌تواند در دیدارهای بزرگ خوب پرچم بزند. 

کارشناس داوری درباره آفساید مجیدی گفت: تنها مشکلی که منصوری در این دیدار داشت آفسایدی بود که در دقیقه 37 برای حرکت مجیدی اعلام کرد. به نظرم می‌توانست ادامه بازی را دستور دهد و کمی در پرچم‌ زدن عجله کرد.

وی افزود: ترکی در مجموع 5 اخطار در این دیدار داد که سهم استقلالی‌ها 2 کارت زرد و پرسپولیسی‌ها 3 اخطار بود. اگر بخواهیم به صورت کارشناسی نگاه کنیم کشیدن موی سر جاسم کرار از سوی بازیکن پرسپولیس حرکت زننده و غیر ورزشی بود که به نظرم اگر ترکی این صحنه را می‌دید کارت قرمز داشت. این نوع حرکات در بازی غیر ورزشی است و با جریمه اخراج روبه رو خواهد شد.

فنایی ادامه داد: مازیار زارع نیز در دقایق پایانی تکل بسیار خطرناکی روی پای جاسم کرار زد که به دلیل کارت زرد اول این بازیکن می‌توانست از زمین بازی اخراج شود.

کارشناس داوری خاطر نشان کرد: در هر صورت درایت و توانایی محسن ترکی در اداره بازی بالا بود و توانست بار دیگر سربلندی جامعه داوری ایران را به ارمغان آورد و نشان دهد که در دیدارهای بزرگ می‌تواند تیم داوری قضاوت خوبی داشته باشد.

وی در پایان در خصوص پنالتی پرسپولیس گفت: صد در صد این خطا پنالتی بود زیرا پژمان منتظری با بی‌احتیاطی روی علی کریمی خطا کرد و داور به درستی نقطه پنالتی را نشان داد.
نظرات بینندگان