arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

رییس جمهور: مردم باید در زندگی روزمره خود رعایت حقوق شهروندی را احساس کنند/ دستگاه های دولتی در رفع تبعیضات ناروا و رعایت کامل حقوق اقوام، مذاهب و زنان پیشگام باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در آستانه سالروز ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس‌جمهور، جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران به ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی و بحث و بررسی درباره این موضوع اختصاص یافت.

به گزارش انتخاب، رئیس‌جمهور که ریاست این جلسه هیأت دولت را برعهده داشت، با بیان اینکه "مردم باید در زندگی روزمره خود رعایت حقوق شهروندی را احساس کنند"، تمام دستگاه‌های اجرایی را به اهتمام ویژه در این‌باره توصیه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رفع تبعیضات ناروا و رعایت کامل حقوق اقوام، مذاهب و زنان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی باید پیشگام در رعایت این حقوق باشند.

وی ادامه داد: اگرچه رعایت کامل حقوق شهروندی به نهادها و قوای دیگر هم مربوط می‌شود، ولی قوه مجریه باید در اجرای منشور پیشگام باشد و در حیطه اختیارات قانونی خود، با تعرض به حقوق مردم مقابله کند.

روحانی تصریح کرد: حق دسترسی به اطلاعات، حق اقتصاد شفاف و رقابتی، حق اشتغال و کار شایسته، برخی از مواد مهم بیست‌ودوگانه در منشور حقوق شهروندی است که تحقق آنها، پیگیری جدی برای رفع موانع را می‌طلبد.

رئیس‌جمهور از همه دستگاه‌های اجرایی خواست که در نخستین سالگرد ابلاغ منشور حقوق شهروندی، گام نخست خود در این مسیر را به مردم گزارش کنند.

بر اساس این گزارش، هیأت دولت در ادامه این جلسه با اختصاص مبلغ دو هزار و ۱۰۷ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای بازسازی اماکن مسکونی روستایی و شهری، تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأمین لوازم خانگی و سایر هزینه‌های ضروری با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری برای آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله استان کرمان موافقت کرد.

همچنین پرداخت کمک بلاعوض جهت احداث سه هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد ۶۰ میلیون ریال و احداث یکهزار و ۶۱۲ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال، تعمیر یکهزار واحد مسکونی شهری و روستایی و واحدهای تجاری به ازای هر واحد ۲۰ میلیون ریال و تأمین لوازم خانگی چهار هزار ۶۱۲ واحد مسکونی آسیب دیده به ازای هر واحد ۲۰ میلیون ریال مورد تصویب دولت قرار گرفت.

نظرات بینندگان