arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

دادستان کل کشور: در یکی دو روز آینده پاسخ احمدی‌نژاد را خواهیم داد

دادستان کل کشور پاسخ دستگاه قضایی به درخواست احمدی‌نژاد را به چند روز آینده موکول کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل کشور: در یکی دو روز آینده پاسخ احمدی‌نژاد را خواهیم داد

دادستان کل کشور پاسخ دستگاه قضایی به درخواست احمدی‌نژاد را به چند روز آینده موکول کرد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام منتظری در حاشیه همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوالی  درباره انتشار پیام تصویری از سوی احمدی نژاد و تعیین ضرب‌الاجل برای دستگاه قضایی گفت: در یکی دو روز آینده پاسخ آن را خواهیم داد.

منتظری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رییس ندارد، آیا شما به این قضیه ورود نمی‌کنید؟ گفت: ما هم می خواهیم و می‌نویسیم و می‌گوییم ان‌شاء الله خداوند هم به افرادی که مسوول هستند و هم به ما و به دیگران گوش شنوایی بدهد که در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم.

وی افزود: عقلا به این نتیجه رسیدند که مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز امری است که از یک دستگاه خاص بر نمی‌آید و باید چند دستگاه با هم تعامل داشته باشند و در این راستا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تشکیل دادند و این ستاد باید اهتمام لازم به موضوع داشته باشد. رییس ستاد رئیس جمهور محترم است، این ستاد باید رییس داشته باشد و آن رییس پابه کار باشد و آنقدر نقش آفرین باشد که اگر در کار من یا نیروی انتظامی یا سازمان گمرک، سازمان بنادر، وزارت اقتصاد و دارایی و هر کدام از دستگاه های ذیربط نقصی باشد اشکالات را دنبال کند و ما این گله را داریم و انتظار می رود هر چه زودتر این نقیصه برطرف و ستاد فعالتر شود.

وی افزود: مجموعه شرایط اقتصادی کشور فریاد همه را بلند کرده از شخص رئیس جمهور گرفته تا معاون اول و وزرا و نمایندگان همه از وضعیت اقتصادی کشور گله مند هستند، بنابراین راه رفع این مشکل این است که در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز این ستاد را فعال‌تر کنیم و نواقص و اشکالات در هر بخشی که هست را برطرف کنیم ما در دستگاه قضایی این آمادگی را داریم و مسوول اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگاه قضایی نیست و این دستگاه یکی از عناصر تاثیر گذار است ما این قول را می دهیم و این اهتمام را داریم که چنانچه بخش های دیگر به میدان بیایند قطعا با آنها همراهی لازم را خواهیم کرد و با تمام توان با این پدیده مبارزه خواهیم کرد.

دادستان کل کشور گفت: محدود کردن مبادی گمرکی با دستگاه قضایی نیست، نه وظیفه قانونی ما است و نه امکانات و بستر آن را داریم تا در راستای وظایف قانونی خود در این عرصه تلاش کنیم. به دادستان‌ها در مراکز استان‌ها و حوزه های قضایی که بیشتر آلوگی به این بیماری کشنده قاچاق را دارند سفارش کرده ایم و آنها در این زمینه کوتاهی نمی کنند اما دستگاه های دیگر باید همکاری کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دستگاه هایی که در قاچاق کالا و ارز موثر است سازمان تعزیرات حکومتی است که این سازمان زیرمجموعه وزارت دادگستری و دولت است و عمده کارها باید در آنجا انجام شود،گفت: مواردی که در قانون تعریف شده مربوط به دستگاه قضایی است ما آن بخشی که مربوط به دستگاه قضایی است را انجام می‌دهیم و حتی تعامل و همکاری را با سازمان تعزیرات داریم و هر جا لازم باشد کوتاهی نمی‌کنیم و حتی سازمان تعزیرات را هم که وظیفه اصلی در این عرصه دارد کمک می کنیم.

منتظری با بیان اینکه مسولیت و وظیفه ای که به عهده دستگاه های دیگر است نباید از دستگاه قضایی خواسته شود گفت: حرف ما این است یک مجموعه ای هستند که درصدی از وظایف و اختیارات را دارند و باید با تعامل یکدیگر با این پدیده شوم مبارزه کنند. 

نظرات بینندگان