arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

چرخ گوشت دست کودک ۱۹ ماهه را بلعید

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: صبح امروز یک مورد حادثه گیر کردن دست پسر بچه 19 ماهه در چرخ گوشت واقع در روستای برسیان منطقه بران شمالی اصفهان، به سامانه 125 اطلاع که با توجه به اهمیت مورد بلافاصله اکیپ امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: صبح امروز یک مورد حادثه گیر کردن دست پسر بچه 19 ماهه در چرخ گوشت واقع در روستای برسیان منطقه بران شمالی اصفهان، به سامانه 125 اطلاع که با توجه به اهمیت مورد بلافاصله اکیپ امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، محمد شریعتی در خصوص این حادثه اظهار کرد: در زمان حضور نیروهای امدادی در محل با توجه به شدت جراحات وارده به انگشتان کوچک این کودک خردسال و نیاز به کمک‌های حیاتی بیمارستانی به منظور جدا سازی دست که تا ناحیه آرنج توسط چرخ گوشت بلعیده شده بود کودک به بیمارستان الزهرا اصفهان انتقال داده شد.

وی افزود: پس از انتقال پسر بچه به بیمارستان و انتقال سریع وی به اتاق عمل اورژانس بیمارستان اکیپ عملیاتی حاضر در بیمارستان اقدام به برش و آزاد سازی دست کودک از میان چرخ دنده‌های دستگاه کردند. پس از آزاد سازی دست کودک از داخل چرخ گوشت؛ کودک و بقایای انگشتانش برای درمان در اختیار پزشکان متخصص بیمارستان قرار گرفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توجه به آموزش‌های سازمان آتش نشانی به خانواده‌ها و کودکان خرد سال در مقطع مهد کودک‌ها شاهد این گونه حوادث تلخ در شهر اصفهان نبوده‌ایم، افزود: متاسفانه گاها در شهرهای کوچک و روستاها همچنان به دلیل غفلت والدین و عدم رعایت موارد ایمنی شاهد این دست حوادث تلخ و با عوارض طولانی مدت و گاها تا پایان عمر برای کودکانی هستیم.

شریعتی خاطر نشان کرد: حس کنجکاوی در کودکان و شناخت محیط اطراف مراقبت بیشتر والدین را در این خصوص می‌طلبد که در این رابطه آنها را حتی برای لحظه‌ای در زمان استفاده از این وسایل تنها نگذاشته و حدالمکان در حضور کودکان از وسایلی قبیل چرخ گوشت خصوصاً بر روی زمین استفاده نکنند

وی ادامه داد: افرادبزرگتر در صورت نیاز فوری، حتماً چرخ گوشت را در ارتفاع از سطح زمین و یا بر روی کابینت قرار داده و از آن استفاده کنند و همچنین در زمان‌های عدم استفاده حتماً دوشاخه چرخ گوشت و وسایل برقی از این قبیل را از پریز برق خارج کنند زیرا صرفاً خاموش کردن آن کفایت نمی‌کند.

وی گفت: در زمان وقوع احتمالی چنین حوادثی والدین ضمن خونسردی و اطلاع سریع و دقیق حادثه به سازمان آتش نشانی خود به هیچ عنوان اقدام به جداسازی دست کودک نکنند و حتی‌المقدور در لحظات اولیه با حمل همان وسیله اقدام به انتقال حادثه دیده به مراکز درمانی کنند.

نظرات بینندگان