arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

دعوت کره جنوبی از کره شمالی برای حضور در المپیک زمستانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دعوت کره جنوبی از کره شمالی برای حضور در المپیک زمستانی

چو هیون، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی از کره شمالی درخواست کرد که در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ شرکت کند. او این بازی‌ها را صلح‌آمیز خواند.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games، چو هیون، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در جلسه‌ای در سازمان ملل اعلام کرد که از کره شمالی برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ دعوت می‌کند.

این‌ در حالی است که تنش‌ها بین کره شمالی و آمریکا در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

چو درباره حضور کره شمالی، گفت‌: من فکر می‌کنم که بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ برای صلح انجام می‌شوند. ما از کره شمالی می‌خواهیم که در بازی‌ها شرکت کند و فرصتی برای برقراری ارتباط ایجاد کند.

نماینده کره شمالی در این جلسه واکنشی به صحبت‌های معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی نشان نداد. او در صحبت‌هایش اعلام کرد که سلاح هسته‌ای کره شمالی برای دفاع از کشور و تهدیدهای آمریکاست.

ریوم تائه اوک و کیم جوسیک ، دو اسکیت باز کره شمالی برای بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ سهمیه کسب کرده‌اند اما در زمان لازم برای ثبت‌نام اقدام نکرده اند.

کره شمالی اعلام کرده است که با IOC همکاری می‌کند تا کره شمالی را متقاعد به حضور در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کند. با این حال کره جنوبی به صورت مستقیم با کره شمالی رایزنی نکرده است.

توماس باخ، رییس IOC قصد دارد که با سفر به پیونگ یانگ درباره حضور کره شمالی در المپیک رایزنی کند. در صورتی که این سفر عملی شود احتمال حضور کره افزایش می‌یابد. توماس باخ پیش از این اعلام کرده است که در هیچ مساله سیاسی دخالت نخواهد داشت.

نظرات بینندگان