arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

زنان احمدی‌نژادی این روزها چه می‌کنند؟ / از پروین احمدی‌نژاد تا معلم زبان مشایی و بقایی

پرونده پروین احمدی‌نژاد بسیار کوچک و در حد حضور در یک شورا خلاصه شد. گویا تمام فعالیت او به حیات سیاسی برادرش وابسته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه آرمان درباره سرنوشت زنان دولت احمدی‌نژاد نوشت:

پروین احمدی‌نژاد کجاست؟

مدت زیادی است که خبری از خواهر رئیس‌جمهور سابق نیست. پروین احمدی‌نژاد به‌ واسطه برادرش به شورای شهر راه یافت و این سمت آخرین کرسی او در مناصب اجرایی بود. پروین احمدی‌نژاد همانند برادرش رویه انتقاد به خانواده‌ آیت‌ا... هاشمی را داشت؛ چنان که بهمن ماه سال ۹۰ وبلاگ حامیان خواهر رئیس‌جمهور وقت نوشت: «پروین احمدی‌نژاد با اشاره به همایش دوم خرداد که در مجموعه ۱۲هزار نفری آزادی برگزار شد، اظهار کرده است: در آن مراسم فائزه هاشمی سخنرانی اخلاقی خوبی را انجام نداد و به نظرم در عرصه انتخاباتی باید مسائل اخلاقی را رعایت کنیم.» اما زمان زیادی طول نکشید که رعایت اخلاق در آن مجموعه نمایان شد. در نهایت پرونده پروین احمدی‌نژاد بسیار کوچک و در حد حضور در یک شورا خلاصه شد. گویا تمام فعالیت او به حیات سیاسی برادرش وابسته بوده و بعد از آن تصویر دیگری برای فعالیت سیاسی پروین نمی‌توان متصور شد.

کشاورز از کجا آمد و به کجا رفت؟

سوسن کشاورز، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم بود و در سال ۸۷ معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شد. گر چه هیچ‌گاه مشخص نشد حضور او در دولت نهم بر چه اساسی بوده است اما احمدی‌نژاد او را از لیست دولتی‌ها حذف نکرد؛ چنان‌ که در دولت دهم درصدد آن بود کشاورز را بر مسند وزیر آموزش و پرورش بنشاند اما مجلسیان چنین عقیده‌ای نداشتند و به او رأی ندادند که ‌این موضوع طبیعی بود؛ چرا که رزومه قابل قبولی برای پذیرفتن مسئولیت وزارت آموزش و پرورش نداشت. احمدی‌نژاد به رسم عادتی که داشت ناکامان رأی اعتماد را به سمت مشاور خود منصوب می‌کرد و کشاورز هم مشاور شد اما زمان زیادی نگذشت که حکم برکناری به دست او داده شد! پس از آن دیگر خبری از کشاورز نیست.

پالیزدار رمز محو آجرلو شد

فاطمه آجرلو دیگر زنی بود که برای بر عهده گرفتن وزارت از سوی احمدی‌نژاد به مجلس معرفی شد. آجرلو دارای مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی و کارشناسی ارشد روانشناسی شخصیت است و از سوی احمدی‌نژاد به عنوان وزیر رفاه و تامین اجتماعی به مجلس معرفی شد که او هم مانند کشاورز ناکام ماند. آجرلو سابقه دو دوره حضور در مجالس هفتم و هشتم را داشت اما این حضور به معنای توانایی اداره یک وزارتخانه مهم مانند رفاه و تامین اجتماعی نبود. آجرلو دخترخاله عباس پالیزدار است که با برخی اتهام‌ها به ۱۰سال زندان محکوم شد. برخی نسبت خویشاوندی با پالیزدار را عامل معرفی او از سوی احمدی‌نژاد به عنوان گزینه وزارت رفاه عنوان می‌کنند. پس از این اقدام بود که برخی سایت‌ها نوشتند: «آیا می‌توان باور نمود که آقای احمدی‌نژاد در معرفی خانم آجرلو به عنوان وزیر پیشنهادی رفاه دولت دهم از سابقه ‌ایشان در پرونده پالیزدار بی‌اطلاع بوده است؟ چگونه چنین چیزی ممکن است؟» آجرلو هم پس از ناکامی در رسیدن به پاستور از عرصه فعالیت‌های دولتی و مجلس حذف شد و در اوایل کمی به عنوان فعال سیاسی اصولگرا به اظهار نظر می‌پرداخت اما به تدریج این نقش را هم از دست داد و کمتر نامی از او شنیده می‌شود.

معلم خصوصی زبان

آزاده اردکانی را باید شاهکار دولت احمدی نژاد معرفی کرد. دانش‌آموخته رشته میکروب‌شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. اردکانی در ابتدا معلم خصوصی زبان انگلیسی اسفندیار رحیم مشایی و حمیدرضا بقایی بود. سپس سردبیر سایت اطلاع‌رسانی اجتماعی و فرهنگی میراث آریا و سایت خبرگزاری مناطق آزاد و همچنین سردبیر نشریه پارسه شد. اردکانی با پنج سال سابقه کاری در سازمان میراث فرهنگی و ۲۰ روز پس از انتصابش به معاونت موزه ملی ایران، مدیر این موزه شد. انتصاب وی با انتقاد متخصصان میراث فرهنگی و باستان شناسان کشور همراه بود. اردکانی به‌ رغم حمایت‌های مشایی و بقایی آینده خوبی در دولت نداشت؛ چنان که در آبان ۹۱ رئیس سابق موزه ملی ایران به دلیل تحصیل مال نامشروع به حبس و جریمه نقدی محکوم شد. شایعات دیگری هم شنیده می‌شد که البته هیچ کدام تایید نشد!»

برچسب ها: احمدی نژاد
نظرات بینندگان