arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

رییس مجلس عراق: فلسطین باید عضو سازمان ملل شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مجلس عراق تاکید کرد: عضویت فلسطین در سازمان ملل باید انجام شود و مردم این کشور به حقوق مشروع خود دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، سلیم الجبوری رییس مجلس عراق طی سخنانی در اجلاس تروئیکای روسای مجالس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی، گفت: امروز به خاطر مساله‌ای که برای قدس به وجود آمده و تصمیمی که از طرف رییس‌جمهور آمریکا اعلام شده، وظیفه شرعی و اسلامی ما است که از اولین قبله و شهر ادیان آسمانی دفاع کنیم.

وی افزود: تصمیمی که رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرده باید مورد بررسی قرار گیرد و آثار منفی آن را بدانیم و در واقع تاثیراتی که بر صلح و آرامش منطقه دارد مورد بررسی قرار گیرد زیرا این تصمیم آمریکا تحت فشار لابی صهیونیست‌ها بوده و نظر رییس‌جمهور آمریکا نیست.

رییس مجلس عراق همچنین بیان کرد: در واقع این مساله طرح بسیار بزرگی است و همان‌طور که می‌دانیم آمریکا همواره در کنار صهیونیست‌ها بوده و به آنها کمک کرده است.

الجبوری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی سخنرانی و محکوم کردن این اقدام کافی نیست و باید بدانیم که این چالشی که ایجاد شده، می‌تواند در سایر مناطق جهان اسلام هم اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: عراق خواهان این جلسه تاریخی بوده و تاکید دارد که در این اجلاس اقداماتی صورت پذیرد که بر شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت مسلمانان تاکید شود.

رییس مجلس عراق در ادامه بیان کرد: اگر مذاکراتی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها صورت گرفته نباید راه برای آمریکایی‌ها باز شود تا اقداماتی را صورت دهند بلکه باید اقدامات بر اساس تصمیمات بین‌المللی باشد و قدس پایتخت همیشگی فلسطین شناخته شود.

الجبوری ادامه داد: به نظر می‌رسد این تصمیم باید در شورای امنیت سازمان ملل مطرح و بررسی شود که آمریکا را وادار کند تا به پرورش خشونت کمک نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی کشورهای مسلمان می‌خواهیم که قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام کنند و عضویت فلسطین در سازمان ملل صورت گیرد تا مردم این کشور به حقوق مشروع خود دسترسی داشته باشند و ما از شهر قدس که امانت تاریخی و اسلامی است حفاظت کنیم.

برچسب ها: فلسطین ، عراق
نظرات بینندگان