arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

مسلمانان روهینگیا از بیم تکرار قتل‌عام قصد بازگشت به میانمار را ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسلمانان روهینگیا از بیم تکرار قتل‌عام قصد بازگشت به میانمار را ندارند

پناهجویان روهینجایی مقیم بنگلادش می‌گویند، بعد از وقوع سرکوب‌های ظالمانه علیه‌شان، دیگر هیچ چیزی ندارند که به خاطر آن به میانمار بازگردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسلمانان روهینجا که پس از وقوع سرکوب‌هایی گسترده در میانمار به بنگلادش فرار کرده و آنجا پناهنده شده‌اند می‌گویند، بازگشت به میانمار ترسناک و حتی غیرممکن است. از 25 اوت نزدیک به 650 هزار مسلمانان روهینجا با گذشتن از مرز میانمار وارد بنگلادش شدند.

برخی از پناهجویان در کمپ‌های مستقر در بنگلادش در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفتند که آنها شجاعانه توانسته‌اند فرار کنند و جان خود را نجات دهند. دیگر چیزی برای بازگشت به کشورشان ندارند.

یک زن روهینجا به نام تاهار گفت، همسر وی توسط سربازان میانمار کشته شده و اکنون وی به مدت سه ماه است که به بنگلادش پناهنده شده است.

وی گفت: اینجا بهتر از میانمار است. دست‌کم ما در امنیت به سر می‌بریم. من نمی‌خواهم بازگردم. ما می‌توانیم در اینجا از جانمان حفاظت کنیم.

همچنین یک زن روهینجایی دیگر به نام زبیره اعلام کرد که وی به همراه چهار فرزندش به بنگلادش فرار کرده است. او گفت: تنها تقصیر ما این است که مسلمانیم و در مساجد و در مدارس مذهبی دعا و عبادت می‌کنیم به همین دلیل ما را می‌کشند.

وی تاکید کرد که هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به میانمار ندارد. او افزود: خانه‌هایمان در آتش سوخت. زمین‌های ما را از ما گرفتند. دست‌کم من در اینجا در امنیت به سر برده و غذا دارم.

برچسب ها: میانمار
نظرات بینندگان