arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶
در سخنرانی خود به مناسبت اعلام راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا؛

ترامپ: دولت قبل از عظمت امریکا دور شد و قرارداد بدی با ایران بست / تهران از برجام منحرف شده است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه استراتژی امنیت ملی نوین دولت خود را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه استراتژی امنیت ملی نوین دولت خود را اعلام کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ ترامپ در انتقاد از سیاست گذشته آمریکا، به توافق هسته ای سال ۱۳۹۴ با ایران اشاره کرد و با بیان این که رهبران قبلی از باور عظمت آمریکا دور شدند و قرارداد بدی با ایران بستند، تاکید کرد که اجازه نخواهد داد تهران به سلاح هسته ای دست یابد.

رئیس جمهوری آمریکا در توضیح گفت، من حاضر نشدم پایبندی ایران به توافق جامع اتمی با قدرت های جهانی را تایید کنم، چون تهران از این توافق انحراف داشته است. من همچنین مقدمات تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فراهم کردم.

وی در ادامه به تهدید هسته ای و موشکی کره شمالی نیز اساره کرد و گفت ما تلاش هایی را آغاز کرده ایم و باید مطمئن شویم که جلوی پیونگ یانگ گرفته می شود.

رئیس جمهوری ایالات متحده خاطر نشان کرد در عصر نوینی که ما به سر می بریم، با چالش ها و رقابت های جدیدی مواجه هستیم و افزود، استراتژی که امروز اعلام می کنم، یک سال روی آن کار شده و اعضای کابینه من همه موافق آن هستند.

ترامپ گفت، در استراتژی امنیت ملی نوین آمریکا، ما با تهدید گروه های تروریستی مقابله خواهیم کرد و در مورد رقبای مان، مانند روسیه و چین، سعی می کنیم که تهدیدی علیه منافع ما نباشند.

وی افزود: استراتژی مدرن ما خواستار مدرن شدن ارتش ایالات متحده آمریکاست. ما دیوانسالاری اضافه را کنار می گذاریم و مشاغل جدید ایجاد می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد که استراتژی نوین ما افزایش نفوذ آمریکا در جهان است، اما باید قبل از آن خودمان را تقویت کنیم. وقتی قدرت و ثروت مان زیاد شد، دیگران خود به دنبال ما می آیند. قصد اعمال زور نداریم و ارزش های مان را تبلیغ می کنیم.

نظرات بینندگان