arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

ارتش اوراسیا تشکیل می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترکیه، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان و مغولستان نیروی نظامی مشترک تأسیس می کنند.

به گزارش مهر به نقل از ملیت، ترکیه، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان و مغولستان نیروی نظامی مشترک تأسیس می کنند، این ارتش با عنوان « ارتش مشترک دنیای ترک؛ نیروی نظامی اوراسیا» ، تأسیس خواهد شد. دنیای ترک در سال ۲۰۱۳ طرح تأسیس نیروی مشترک نظامی را تهیه کرد. بر اساس آن نیروی نظامی ارواسیا مانند نیروی صلح سازمان ملل متحد، امنیت منطقه را حفظ خواهد کرد.

در مرحله اول «نیروهای نظامی با موقعیت نیروهای امنیتی اوراسیا» با شرکت ترکیه، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان و مغولستان تاسیس خواهد شد. فرماندهی کل ژاندارمری ترکیه در این نیرو مشارکت فعال خواهد داشت. مغولستان به علت آنکه بخشی از نیروی نظامی خود را که قرار بود به «نیروهای نظامی با موقعیت نیروهای امنیتی اوراسیا» اختصاص دهد، منحل کرده بود. بدین سبب تاریخ تأسیس آن به تأخیر افتاد. اکنون بار دیگر طرح تأسیس «ارتش مشترک دنیای ترک» احیا شده است.

این نیرو از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. ماموریت این نیرو؛ حفظ صلح و امنیت منطقه، تبادل اطلاعات، تجارب نظامی و امنیتی بین نیروهای متحد ترک است. ژاندارمری هر یک از کشورهای عضو، بر اساس سهمیه تعیین شده به «نیروهای نظامی با موقعیت نیروهای امنیتی اوراسیا» نیرو اختصاص خواهد داد. نیروهای ژاندارمری و امنیتی ترکیه، نیروهای کشورهای دیگر را آموزش خواهد داد. امنیت سفارتخانه ها را نیز نیروی ژاندارمری حفظ خواهد کرد.

نظرات بینندگان