arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۰

بهمنی:ارز دو نرخی فسادآور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کل بانک مرکزی گفت: این بانک هیچ دلیلی برای بالابردن نرخ سکه نمی بیند و مردم مطمئن باشند نرخ ها براساس قیمت جهانی تعیین می شود.

'محمود بهمنی' با رد برخی اظهارات مبنی براینکه بانک مرکزی به طور عمدی نرخ سکه را در مواقعی بالا می برد، گفت: نرخ سکه و طلا براساس قیمت جهانی محاسبه می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که برخی پیش بینی کردند نرخ سکه بالاتر از رقم کنونی می شود، اظهار داشت: هیچ کس نمی تواند درباره بالارفتن و یا کاهش نرخ سکه برآوردی داشته باشد.
رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی اجازه افزایش یا کاهش نرخ سکه نسبت به قیمت های جهانی را ندارد، تصریح کرد: عرضه نرخ سکه پایین تر از قیمت جهانی، ذخایر کشور را هدر می دهد و از سویی فروش آن با نرخ بالاتر نیز زمینه واردات طلای قاچاق به کشور می شود.
وی درباره دو نرخی بودن قیمت سکه در بازار غیررسمی و بانک مرکزی نیز اظهار داشت: به نظر ما دو نرخی بودن ارز به نفع اقتصاد کشور نیست و فساد آور است.
بهمنی در پاسخ به این پرسش که در روزهای اخیر با وجودی که نرخ جهانی طلا ثابت ماند اما نرخ سکه ایران افزایش یافت، این گونه توضیح داد: 'به عنوان مثال امشب به من خبر می دهند قیمت جهانی دراین ساعت مثلا 1800 دلار است بلافاصله کارشناسان، قیمت صبح فردا را با محاسبات این قیمت تعیین می کنند اما یک دفعه ساعت 11 قیمت ها تغییر می کند چون لحظه به لحظه است و ما نمی توانیم هر نیم ساعت به یک ساعت قیمت را کاهش دهیم ، ممکن است چند ساعتی این اختلاف بیافتد بنابراین فاصله ظرف 24 ساعت پر می شود.'
رییس کل بانک مرکزی توصیه ای نیز به وارد کنندگان داشت و گفت: بانک مرکزی به هر میزان که بخواهید حواله صادر می کند و منطقی تر آن است که ارز خود را از بانک تهیه کنید زیرا که تهیه نرخ ارز از بازار آزاد، غیر استاندارد است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
بهمنی:ارز دو نرخی فسادآور است
- پ نه پ ، میخواستی تک و تنها فساد بیاره!
راستی چه خبر از دلار 1100 تومن؟
نظرات بینندگان