arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶

رویترز: انفجار مهیب در پایتخت عربستان؛ دود غلیظ آسمان ریاض را پوشاند / انصارالله: یک موشک «برکان 2» به کاخ الیمامه شلیک کردیم / کاخ الیمامه مقر رسمی دفتر ملک سلمان است / عربستان: موشک را منهدم کردیم / خبرگزاری فرانسه: موشک شلیک شده «حوثی - ایرانی» بود +فیلم

شبکه العربیه اعلام کرد سامانه دفاع موشکی پاتریوت، موشک بالستیک انصار الله را در هوا منهدم کرده و باقی مانده های آن در محله های مختلف ریاض سقوط نموده اما هیچ آسیبی متوجه کسی نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انفجار مهیب در پایتخت عربستان؛ دود غلیظ آسمان ریاض را پوشاند / انصارالله: یک موشک «برکان 2» به کاخ الیمامه شلیک کردیم

خبرگزاری رویترز از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب از ریاض خبر داد. انصارالله یمن اعلام کرده که پایتخت عربستان را هدف یک موشک بالستیک قرار داده است.

به گزارش «انتخاب»، در پی شلیک موشک انصارالله به ریاض، صدای آژیر خودروهای امدادی در خیابان‌ها شنیده شد و دود غلیظی آسمان ریاض را پوشاند. در همین حال نیروهای انصارالله اعلام کردند که یک موشک بالستیک "برکان 2" به سمت کاخ الیمامه عربستان واقع در ریاض پرتاب کرده‌اند.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله نیز خبر حمله موشکی به کاخ الیمامه در ریاض را تایید کرد. وی گفت که یگان موشکی ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک «برکان اچ 2» به کاخ الیمامه در ریاض شلیک کرده‌اند.

در همین حال ائتلاف تحت رهبری عربستان اعلام کرد یک موشک بالستیک را بر فراز شهر ریاض هدف قرار داده و منهدم کرده است.

کاخ یمامه در ریاض، مقر رسمی و دفتر شاه عربستان سعودی است که در حومه غربی شهر ریاض واقع شده است. مقر دیوان سلطنتی نیز در همین کاخ است.

شبکه المسیره یمن در پی این رویداد اعلام کرد،‌ عبدالملک بدرالدین حوثی، رهبر انصارالله یمن عصر امروز سخنرانی می‌کند.

تلویزیون عربستان الاخباریه نیز گزارش داد، هیچ خبری مبنی بر اینکه در اثر این حمله موشک بالستیک خسارتی به جایی وارد شده یا تلفاتی برجای گذاشته باشد، دریافت نکرده است.

تلویزیون رسمی عربستان به نقل از مسؤولان امنیتی این کشور اعلام کرده که هیچ گزارشی از تلفات یا خسارات احتمالی در شهر ریاض مخابره نشده است.

شبکه العربیه هم اعلام کرد سامانه دفاع موشکی پاتریوت، موشک بالستیک انصار الله را در هوا منهدم کرده و باقی مانده های آن در محله های مختلف ریاض سقوط نموده اما هیچ آسیبی متوجه کسی نشده است.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه مدعی شد که موشک شلیک شده انصارالله به ریاض «حوثی - ایرانی» بوده است.

نظرات بینندگان