arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶

الهام فخاری، عضو شورای شهر در گفتگو با «انتخاب»: چرخه اقتصادی کثیفی در هرندی در جریان است / مدیریت گذشته مسیر اشتباهی انتخاب کرد

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اقتصاد کثیف در محله هرندی گفت: مدیریت گذشته مسیر اشتباهی را در این محله انتخاب کرد که منجر به تحمیل هزینه های به شهر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چرخه اقتصادی کثیفی در هرندی در جریان است / اقدامات مدیریت گذشته شهرداری در این محله نمایش سیاسی بود

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اقتصاد کثیف در محله هرندی گفت: مدیریت گذشته مسیر اشتباهی را در این محله انتخاب کرد که منجر به تحمیل هزینه های به شهر شده است.

الهام فخاری در گفت و گو با خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، با بیان اینکه چرا با تخصیص هزینه های گزاف برای ساماندهی محله هرندی این محله همچنان آسیب زا است، تاکید کرد: مسایل اجتماعی با شیوه ای که در مدیریت گذشته ملاک عمل بود، نمی تواند منجر به رفع آسیب شود زیرا در محله هرندی زیرساخت های اقتصادی کثیف شهر در جریان است که با مداخله شهرداری به تنهایی قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه آسیب اجتماعی در محله هرندی با همکاری میان نهادی قابل رفع است، افزود: یکی از راهکارها این است که بافت محله به بافت مسکونی سالم و فرهنگی تبدیل شود مادامی که فضای چرخه اقتصادی کثیف در این محله در جریان باشد و برای پاکسازی باید این اقتصاد به جای دیگر منتقل شود مادامی که زیربنای اقتصادی پاکسازی نشود مشکل همین است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران هزار بار هم هزینه کند به تنهایی نمی تواند کار را پیش ببرد، درباره اینکه اقدامات شهرداری تهران در دوره گذشته در این محله بیشتر تبلیغات و نمایش های سیاسی بود، گفت: شورا در شهرداری در کنار هم برای محله هرندی همکاری داشتند و تصور داشتند که می توانند با ورود شکلی ساختار، تعاملات و مبادلات اقتصادی را اصلاح کند اما حقیقت این است که تجارت اقتصادی پشت این آسیب نهفته است، اقتصادی مبتنی برفروش مواد مخدر، تن فروش و فروش انواع بزهکارانه که مانع از رفع آسیب می شود.

فخاری با تاکید بر اینکه با وجود این اقتصاد حتی اگر شهرداری بهترین نیت و هدف را دنبال می کرد، نمی توانست موفقیت چندانی را کسب کند، اعلام کرد: نمی توانم بگویم اقدامات شهرداری گذشته در محله هرندی نمایش سیاسی بوده است و با اختیاط می گویم که مسیر اشتباه رفته شد است که منجر به تحمیل هزینه های زیادی به شهر شده که هزینه فایده ای برای شهر و شهروندان نداشته است.

وی معتقد است که باید شهرداری در کنار سایر دستگاه های که متولی این امر هستند به محله هرندی ورود کند ورود به تنهایی شهرداری مسیر درستی نیست زیرا وظیفه ذاتی سایر نهادهاست.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
نظرات بینندگان