arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۰

طائب: احمدی‌نژاد قانوناً رئیس‌جمهور است اما...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام مهدی طائب به نشریه حزب موتلفه اسلامی گفت:

*محال است مردم دشمن را انتخاب کنند. اگر در یک جایی مردم در مورد شناخت دشمن دچار ناکامی بشوند، تقصیرش به گردن کسانی است که متصدی معرفی دشمن بوده‌اند، یعنی سیستم‌های امنیتی و نظارتی.

 * سیستم امنیتی در ایران وظیفه‌اش این نیست که بیاید و به‌جای مردم رأی در صندوق بیندازد، بلکه وظیفه‌اش این است که بیاید و به مردم بگوید که این دشمن است و حق شرکت در انتخابات را ندارد، فلان‌جا جاسوسی کرده، فلان‌جا با آمریکایی‌ها ارتباط گرفته، در فرانسه با فلان آقای یهودی جلسه گذاشته، با دشمن ارتباط دارد.

* آن گروه از مدعیان اصلاحات که بازی خورده بودند بیایند و توبه کنند و در میدان انتخابات به روی همه‌شان باز است. آنهایی که بازی خورده‌ نبودند، بلکه پازل دشمن را در کشور ایجاد کردند و درون آن به‌شدت کار کردند و هنوز هم دارند این کار را می‌کنند، انتخابات نه‌تنها نیازی به آنها ندارد، بلکه سیستم انتخاباتی ما موظف است از ورود آنها جلوگیری کند.  

* جریان اصلاحات و جریان انحرافی اساساً از ابتدا دو جریان نبودند، بلکه از اول یک جریان بودند که از دو منظر وارد میدان شدند.

 * جریان انحرافی هم مثل جریان اصلاحات، یک خودی دارد و یک غیرخودی. آبشخور غیرخودی‌های هر دو جریان یکی است و در یک روزی هم علی‌الاجبار و به اقتضای زمینه کار، یگانه بودنشان را نشان خواهند . 

* من نمی‌خواهم بگویم تمام کسانی که تحت عنوان اصول‌گرا به میدان می‌آیند، اصول‌گرای واقعی هستند. 

*اصول‌گرایی یک طیف واحد نیست و صفر تا صدی دارد. اصول‌گرایی از صفر شروع می‌شود و بالا می‌رود تا می‌رسد به صد که رهبر معظم انقلاب هستند.  

* وقتی آقا فرمودند باید از فلانی حمایت شود، وقتی من می‌آیم و او را مورد هجوم قرار می‌دهم، معنایش این است که اطاعت نکرده‌ام و هنوز در بازی‌خوردگی خودم هستم. آقای احمدی‌نژاد قانوناً رئیس‌جمهور است، ولی از نظر عده ای، برخی از اقداماتش قابل نقد است، اما نقد بر دولت چه شکل و وجهی دارد؟ آیا می‌خواهیم دولت را اصلاح کنیم یا می‌خواهیم آن را بزنیم زمین؟ جامعه می‌فهمد که آیا این نقد، یک نقد مصلحانه است یا نقد مخرب؟

* مقام معظم رهبری، همین دولتی را که مشائی در آن است، حمایت کردند، ولی هرگز از تفکرات انحرافی حمایت نکردند، کما اینکه مکتب ایرانی را با شدت و صراحت کوبیدند، اما این دولت را در زمینه یارانه‌ها با تمام وجود حمایت کردند، اما ما آمدیم دولت را به بهانه جریان انحرافی و آقای مشائی تضعیف کردیم و درست عمل نکردیم.

* عدد 7+8 وحی منزل که نیست.مثلاً بگوییم 150+100 ...یعنی مثلاً جامعتین به‌جای دو تا نماینده، چهار تا نماینده بدهند که پخته‌تر شود. نمی‌گویم ضرورتاً این‌طور بشود. شما آمدید و دیدید در طیف‌های اجتماعی اصول‌گرایان 30 تا طیف هست، از هر 30 تا نماینده بدهید. اصول‌گرایان دور هم جمع شوند، هر چه به وحدت نزدیک‌تر، بهتر، اما تلخیص آن هم خوب است.

نظرات بینندگان