arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶

4 محور دیدار نجفی و لاریجانی/بررسی پایداری تهران در مقابل حوادث در جلسه سه قوه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار تهران جزئیات دیدار صبح امروزش با رییس مجلس را تشریح کرد.

محمدعلی نجفی در خصوص دیدار ظهر امروز (سه‌شنبه) خود با لاریجانی رییس مجلس توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: در این جلسه در خصوص وضعیت تهران به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم.

وی با بیان این‌که محور اول صحبت‌های‌مان در خصوص پایداری شهر تهران در مقابل حوادث و بحران‌های احتمالی بود، گفت: مقرر شد گزارش و طرحی در این خصوص آماده کنیم تا در جلسه سران سه قوه مطرح شود.

وی همچنین با بیان این‌که در مورد آلودگی هوای تهران نیز در این جلسه سخن گفتیم، افزود: قرار شد طرحی در خصوص مقابله با آلودگی هوا برای مجلس ارسال کنیم تا بودجه لازم برای عملیاتی شدن آن در سال 97 در نظر گرفته شود.

شهردار تهران با بیان این‌که در خصوص لزوم توسعه حمل‌ونقل عمومی در تهران در این جلسه صحبت کردیم، گفت: قرار شد در بودجه 97 تسهیلات و امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته شود وهمچنین خواستار آن شدیم که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی بخشی از درآمدها برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در تهران تخصیص یابد.

وی با بیان این‌که بر اساس قانون، دولت باید در پرداخت یارانه‌ی بلیت مترو و اتوبوس، احداث خطوط مترو و خرید واگن مترو به شهرداری‌ها کمک کند و سهمی برای دولت در این سه اقدام در نظر گرفته شده است، گفت: اگر این مهم مورد توجه قرار گیرد، امیدواریم که تا سقف 7500 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شود.

در دیدار ظهر امروز نجفی، شهردار تهران با لاریجانی، رییس مجلس، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز حضور داشتند.

نظرات بینندگان