arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۰

انتقاد رسالت نسبت به افشای ابعاد مختلف اختلاس 3000 میلیاردی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه رسالت در سرمقاله خود با عنوان«باخت استراتژیک بازیگران نزدیک بین» نوشت:


*اخبار اختلاس و تقلب و... هرروزه به هر دلیلی به تیتر اول رسانه ها تبدیل می شود و مسئولان  با افتخار رقم اختلاس را در رقابتی با همدیگر فزونی می بخشند!رقابت های سیاسی هم مزید بر علت شده وتخلفات و تقلبات را چونان سلاحی برای درهم کوبیدن رقیب بکار می گیرند و در این میان در ذهن توده های تماشاگرافکاری شکل می گیرد که قربانی آن وجهه نظام سیاسی کشور است.این چشمان نزدیک بین در نبردی برای قدرت، آینده نظام سیاسی را نیز هدف گرفته اند و این به ظاهرپیروزمندان در تاکتیک ؛بازی استراتژیک را پیشاپیش باخته اند.

* نگارنده هشدار می دهد که سرعت رقابت بین بعضی ازسیاسیون و مدیران برای تطهیر خویش و تخریب نظام متاسفانه شدت گرفته است؛تخریبی که گوهر اعتمادبه نظام سیاسی را از توده های مردم می ستاند ؛اعتمادی که بازگرداندن آن سخت دشوار است.

خوشبختانه مردم مسلمان بر حسب باورهای خویش فیلتری ذهنی در برابر بعضی از تخریب های نابخردانه به‌اصطلاح خودی ها را به‌کار می‌گیرند که دانسته نیست تا چه زمانی همچنان کارآمد باشد. بر این باورم که مدیریت ادراک توده ها بر اساس ارزش های عدالت محورانه ؛آزادمنشانه و دینی نظام آنچنان ارزشی دارد که نظام به آن به گونه ای جدی بپردازد و حتی آن را نهادینه سازدزیرا در صورت کوتاهی در این امر درآینده ؛آن هنگام که ذهنیت ها دگرگون شده باشد؛کسی را نمی توان مقصر شمرد جزخود.البته به شرط آنکه مجددا بوروکرات های همیشه حاضر در هر پستی آن را به کیسه ارتزاق جدیدی مبدل نسازند.

نظرات بینندگان