arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۰
روزنامه جمهوری اسلامی:

چرا این دولت باوجود اتهامات بزرگتر از دولتهای پیشین،ازجواب دادن مصون است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان«دولت پاک» نوشت:

*آقای احمدی نژاد رئیس جمهور، در سفر به اردبیل در اصلی‌ترین نطق خود در اجتماع مردم این شهر ضمن اشاره به ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و با انتقاد از اتهاماتی که به دولت وارد می‌شود گفت: "این دولت، پاک‌ترین دولت در طول تاریخ است و ما به احترام رهبری و مردم سکوت کرده ایم، اما بدخواهان بدانند سکوت عدالت همیشگی نخواهد بود"

*این، اولین بار نیست که آقای احمدی نژاد دولت خود را "پاک‌ترین دولت" و یا "دولت پاک دست" مینامد.

*ادعای "پاک‌ترین دولت در طول تاریخ" ادعای بسیار بزرگی است که حتی شامل دولت‌های معصومین هم می‌شود و بهتر است همگان در بکار بردن کلمات و عناوین دقت داشته باشند و چیزی نگویند که کسی آن را باور نکند. در میان دولت‌های غیرمعصومین هم دولت‌هائی که این قیاس با آنها معقول نیست وجود داشته‌اند.

* اگر منظور آقای احمدی نژاد از "طول تاریخ" تاریخ ایران باشد، این نیز قابل اثبات نیست. زیرا حتی در همین 32 سال اخیر یعنی یعنی دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران، ایشان نمی‌تواند ادعا کند دولت‌های نهم و دهم از دولت‌های سوم و چهارم یعنی دولت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پاک‌تر است. البته اطلاعات موجود نشان می‌دهند دولت آقای احمدی نژاد در مقایسه با سایر دولت‌های نظام جمهوری اسلامی یعنی دولت‌های اول و دوم و پنجم تا هشتم نیز نمی‌تواند ادعای پاک‌تر بودن را داشته باشد ولی شرایط فعلی ایجاب می‌کند قضاوت درباره این موضوع به بررسی نهائی و جامعی واگذار شود که امید است با انجام دستور روز پنجشنبه رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور بخشی از این امر تحقق یابد.

* عجیب اینست که در کشورهای دیگر اگر در بدنه نظام اجرائی فقط یکی از این پرونده‌ها[اختلاس های اخیر] وجود داشت، دولت آن کشور استعفا می‌داد و کنار می‌رفت ولی در جمهوری اسلامی ایران اختلاس سه هزار میلیارد تومانی رخ می‌دهد و آب از آب تکان نمی‌خورد! این وضعیت، حتی با دولت‌های گذشته همین نظام هم قابل مقایسه نیست. در دولت‌های سازندگی و اصلاحات، شهردار تهران و فاضل خداداد و مرتضی رفیق دوست و شهرام جزایری به صورت علنی محاکمه شدند و اخبار و حتی جریان محاکمات اکثر آنها از تلویزیون پخش شد و در روزنامه‌ها به چاپ رسید ولی این دولت با چندین برابر اتهام و پرونده‌های متعدد همچنان از جواب پس دادن مصون است و رئیس آن اعلام می‌کند "این دولت، پاک‌ترین دولت در طول تاریخ است"!

نظرات بینندگان