arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۰

پسر فوتبالیست قذافی محاکمه نمی‌شود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت نیجر اعلام کرد که اکنون تصمیم ندارد "الساعدی" فرزند معمرقذافی دیکتاتور لیبی را به این کشور تحویل دهد.
به گزارش انتخاب، "مارو امادو" در کنفرانس مطبوعاتی درباره اینکه آیا دولت "الساعدی القذافی" را به مسئولان جدید لیبی تحویل می دهد یا خیر، اظهار داشت: خیر؛ با توجه به وظایف و مسئولیت های بین المللی، نمی توانیم شخصی را به کشوری باز گردانیم که در آنجا هیچ فرصتی برای محاکمه عادلانه ندارد.
وی افزود: اگر دادگاهی مستقل با اختیارات بین المللی برای بررسی جرم این فرد یا افراد دیگر در این کشور وجود داشت، نیجر به وظایف خود عمل می کرد.
الساعدي معمر محمد أبو منيار القذافي، پسر سوم معمر قذافی رهبر لیبی و فرمانده گردان ۴۸ نیروهای ویژه لیبی بود که به نام گردان الساعدی نیز نامیده می‌شد.
او که علاقه وافری به فوتبال دارد بعنوان مهاجم در تیم‌هایی ایتالیایی پروجا، اودینیزه و سمپدریا بازی کرده است. علاوه بر این او یکی از سهامداران باشگاه یونتوس ایتالیاست و بیش از یک سوم سهام آن باشگاه را در اختیار دارد.
گردان الساعدی از مهم‌ترین واحدهای نظامی در مقابله با مخالفان حکومت بود. الساعدی بیشترین مشارکت نظامی در بین پسران قذافی در مقابله با مخالفان را داشت.
الساعدی قذافی در چند تیم ایتالیایی در لیگ دسته دو و همچنین کالچو بازی کرده است.
او علاوه بر مدیریت باشگاه الاهلی طرابلس، ریاست فدراسیون فوتبال لیبی را عهده‌دار بود.
او در بازی پروجا-یونتوس ۱۵ دقیقه بازی کرد و بعد از آن بازی به دلیل استفاده از هورمون ناندرولون به ۳ ماه دوری از مسابقات جریمه شد. پس از آن به باشگاه اودینیزه نقل مکان کرد و برای این تیم نیز ۲۰ دقیقه مقابل سامپدریا به زمین رفت.
الساعدی همچنین بعنوان رئیس فدراسیون لیبی درخواست میزبانی جام جهانی ۲۰۱۰ را به فیفا ارائه کرد که این درخواست مورد قبول واقع نشد.
نظرات بینندگان