arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

آمریکا مجوز صدور سلاح به اوکراین را صادر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: مجوز فروش تسلیحات سبک خاص و سلاح‌های کوچک از شرکت‌های آمریکایی به اوکراین صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری آشوشیتدپرس، سوابق موجود در وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد اوکراین سال‌هاست اینگونه سلاح‌های کوچک را از آمریکا خریداری می‌کند که قبل و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به خاک روسیه بوده است.

به گفته هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این وزارتخانه کنگره را از این تصمیم مطلع ساخته و تاکید کرد که دولت آمریکا مستقیما اقدام به فروش این تسلیحات به دولت کی‌یف و بلکه اجازه می‌دهد تا اوکراین از کارخانه‌های آمریکایی خرید داشته باشد.

ناوئرت گفت: در دوران دو رییس جمهوری پیشین آمریکا دولت واشنگتن مجوزهای فروش برای اوکراین صادر کرده بود، بنابراین این مساله جدیدی نیست. این مجوز تسلیحاتی در دسته‌بندی مثل سلاح‌های اتوماتیک و شبه اتوماتیک، سلاح‌های کالیبر 50 را شامل می‌شود. این سلاح‌ها همچنین شامل سلاح خفه‌کن و موارد دیگر است.

ناورد گفت: دولت آمریکا مستقیما تجهیزات دفاعی کشنده در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد. صادرکنندگان آمریکایی می‌توانند برای فروش تجاری مستقیم در هر زمانی درخواست دهند و این درخواست‌ها از سوی وزارت خارجه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان