arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۰

دلیل عدم حضور خبرنگاران در دیدار احمدی‌نژاد با علما چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت به استان اردبیل با حاشیه هایی همراه بود كه به برخی از آنها اشاره می شود.

به گزارش انتخاب، مهر نوشت :‌

* وعده احمدی نژاد در خصو چگونگی سفر استانی دور چهارم هیئت دولت مبنی بر حضور در همه شهرستانهای استانها محقق شد. بطوریكه رئیس جمهور در روز نخست سفر به استان اردبیل پس از سخنرانی در جمع مردم اردبیل در شهرستانهای خلخال، كوثر، نیر و سرعین حضور یافت و در روز دوم سفرش نیز به شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار، گرمی، مشكین شهر و نمین عزیمت كرد.

* در این سفر اصحاب رسانه و محافظان رئیس جمهور به وسیله چندین فروند بالگرد احمدی نژاد را در رفتن به شهرستانهای مختلف استان اردبیل همراهی می كردند.

* استقبال مردم مشكین شهر از احمدی نژاد نسبت به سایر شهرستانهای استان اردبیل چشم گیر تر بود.

* نكته جالبی كه در رابطه با مكان سخنرانی رئیس جمهور وجود داشت این بود كه نام 9 ورزشگاه شهرستانهای استان اردبیل كه به عنوان محل سخنرانی انتخاب شده بود همگی تحت عنوان ورزشگاه تختی بودند و فقط نام ورزشگاه شهرستان پارس آباد موسوم به ورزشگاه شهید كلانتری بود.

* خبرنگاران بنا به دلایلی از همراهی رئیس جمهور در جلسه دیدار با علما و روحانیون بازماندند.

* به دلیل فشردگی برنامه های رئیس جمهور جلسات دیدار احمدی نژاد با جمعیت ایثارگران، مدیران و منتخبان استان اردبیل كه در سفرهای دور دوم و سوم به صورت جداگانه برگزار می شد در هم ادغام گردید.

* احمدی نژاد هنگام سخنرانی بین مردم شهرستانهای استان اردبیل و در پاسخ به ابراز احساسات آنها با زبان تركی از مردم این دیار تشكر می كرد.

* رئیس جمهور "ارائه درسی از مكتب پیامبر اكرم (ص) و ساختن ایران" را دو محور اساسی سخنرانی های خود در بین مردم 10 شهرستان استان اردبیل قرار داده بود.

* هنوز مشخص نیست كه سفرهای استانی رئیس جمهور چندمین سفر استانی است زیرا دولتی ها معتقدند سفر یك روزه رئیس جمهور به استان قم جزء سفرهای استانی به حساب می آید و به همین دلیل سفر كنونی رئیس جمهور را به استان اردبیل نود و دومین سفر استانی وی به حساب می آورند.

* در دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت به جای كارگروه فرهنگ كه در دور سوم سفرهای استانی تشكیل می شد كارگروه اشتغال تشكیل می گردد.

* در حین سفر اینطور عنوان شد كه رئیس جمهور به دلیل اینكه خود را به نوعی جزو مردم استان اردبیل می داند مقصد نخستین سفر استانی در دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت قبل از سفر به نیویورك را استان اردبیل قرار داده است.

* رئیس جمهور احمدی نژاد برای نخستین بار در نخستین سفر دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت با حضور در هر شهرستان بر اساس سفارش مقام معظم رهبری دركنار اعلام پروژه های به اتمام رسیده تعداد پروژه های ناتمام و یا پروژه هایی كه هنوز هیچ اقدامی در جهت اجرای آن صورت نگرفته است را برای مردم ذكر می كرد.
نظرات بینندگان