arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

رئیسی: عده‌ای در لباس روحانیت دنبال مطامع خود هستند / حضور دستگاه قضائی در سازمان روحانیت در آخرین مرحله قرار دارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: طلاب و روحانیون به شناسایی آسیب‌های تهدید کننده جایگاه روحانیت بپردازند تا از این جایگاه صیانت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیسی: عده‌ای در لباس روحانیت دنبال مطامع خود هستند / حضور دستگاه قضائی در سازمان روحانیت در آخرین مرحله قرار دارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: طلاب و روحانیون به شناسایی آسیب‌های تهدید کننده جایگاه روحانیت بپردازند تا از این جایگاه صیانت کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) افزود: خوشبختانه امروز در سازمان روحانیت کشور در مقایسه با سایر صنف ها با تخلف کمتری مواجه هستیم که نشان دهنده توجه و اهتمام روحانیت به این جایگاه است.صیانت از جایگاه روحانیت از وظایف خود روحانیت است همچنین در مراحل بعدی بزرگان و مدیران حوزه‌های علمیه باید در این زمینه اهتمام ورزند. در این رسالت مهم علاوه بر مدیریت حوزه‌های علمیه در صیانت از حوزه، ما نیز همکاری لازم را اتخاذ خواهیم کرد؛ امروز تعامل خوبی میان دادگاه ویژه روحانیت و حوزه‌های علمیه در جهت صیانت از این جایگاه وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: با شناخت آسیب‌ها و حضور پیشکسوتان حوزه در نقش معلم می‌توان به مصون سازی حوزه پرداخت.

وی اظهار کرد: یکی از آسیب‌های جدی، فضای مجازی است هر چند نمی‌توان مانع از ارتباطات الکترونیک شد اما باید با تحکیم پایه‌های اعتقادی از آسیب‌ها جلوگیری کرد.

رئیسی ادامه داد: عده ای تصور می‌کنند قداست جایگاه روحانیت بدان معناست که روحانیون نباید در فعالیت ‌ها و مدیریت های سیاسی وارد شوند در صورتی که متناسب با نیاز جامعه امروز این سخن پذیرفته نیست.امام خمینی(ره) توانست سیاست و اخلاق را پیوند دهد چرا که دین مداری منافاتی با در اختیار داشتن منصب ندارد و می‌توان با لباس روحانیت به تسخیر دل‌ها پرداخت. مردم به جامعه روحانیت اعتماد دارند و تنها عده‌ای معدود با تن کردن لباس روحانیت در جهت به دست آوردن مطامع خود تلاش می کنند.

رئیسی در خصوص وظایف دادگاه ویژه روحانیت نیز گفت: این دادگاه در تحقق اهدافی همچون صیانت از جایگاه روحانیت دارای اهمیت است البته حضور دستگاه قضائی در سازمان روحانیت در آخرین مرحله قرار دارد.نباید اجازه داد برخی از مسائل در نهاد روحانیت به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کشیده شود اینها از آسیب‌هایی است که باید مورد باشد و با ایجاد ساز و کارهایی در حوزه پیشگیری قدم‌های مهمی را در کاهش پرونده های قضائی دنبال می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: روحانیت باید عهده دار مدیریت سیاسی و اجتماعی در امور باشد تا بتوان فقه را در جامعه اسلامی پیاده‌ کرد.

برچسب ها: رئیسی
نظرات بینندگان