arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

رأی مثبت سازمان ملل به مقابله با تصمیم ترامپ در خصوص قدس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل پس از وتوی قطعنامه مربوط به وضعیت حقوقی قدس شریف توسط آمریکایی‌ها و تهدیدهای مالی ترامپ علیه مخالفان این تصمیمش، به قطعنامه‌ای علیه تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا رأی مثبت دادند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امروز به درخواست کشورهای مسلمان و اعضای جنبش عدم تعهد، نشستی برای رأی‌گیری در خصوص قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور در خصوص وضعیت حقوقی قدس شریف داشت.

این نشست پس از اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به قدس و وتوی قطعنامه پیشنهادی مصر در این خصوص در شورای امنیت برگزار شد.

اولین سخنگو از یمن بود. نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل در جایگاه سخنرانی حاضر شد و گفت: «از اقدام دولت آمریکا در وتوی قطعنامه پیشنهادی مصر ابراز تأسف می‌کنیم؛ قطعنامه‌ای که برای حمایت از قدس شریف و جلوگیری از تلاش برای تغییر وضعیت سیاسی و تاریخی آن تهیه شده بود.»

وی افزود: «ما رویکرد دولت آمریکا در تقابل با تصمیم 14 عضو شورای امنیت در خصوص قدس شریف را محکوم می‌کنیم. تصمیم 6 دسامبر دولت آمریکا در خصوص قدس شریف، از نظر ما بی‌اعتبار است و هیچ تأثیر قانونی در وضعیت قدس اشغالی نمی‌گذارد.»

نماینده دولت مستعفی یمن گفت: «این کار آمریکا، نقض آشکار حقوق مردم فلسطین و حقوق همه مسلمانان و مسیحیان دنیا بود؛ این کار دولت آمریکا، نقض خطرناک حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است؛ سندی که می‌گوید تلاش برای الحاق زمینی به سرزمین‌های خود با استفاده از زور، غیرقابل قبول است.»

این دیپلمات یمنی، در ادامه نظر دولت مستعفی یمن را در خصوص وضعیت حقوقی قدس شریف یادآور شد و گفت: «از نظر ما، قدس کماکان یک شهر اشغالی و بخشی از خاک دولت فلسطین است و این دولت، حق اعمال حاکمیت در قدس شرقی و همه اراضی اشغال‌شده پس از سال 1967 را دارد. :] از همه کشورها از جمله آمریکا می‌خواهیم که هیچ یک از اقدامات صورت گرفته در جهت تغییر وضعیت قدس را به رسمیت نشناسند.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان