arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۶

لاوروف: با انگلیس دیدگاه‌های متضاد داریم / جانسون: باید در زمینه برجام همکاری کنیم

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای روس خود در مسکو بر لزوم همکاری میان دو کشور درباره آینده سوریه تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لاوروف: با انگلیس دیدگاه‌های متضاد داریم / جانسون: باید در زمینه برجام همکاری کنیم

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای روس خود در مسکو بر لزوم همکاری میان دو کشور درباره آینده سوریه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با بوریس جانسون، همتای انگلیسی خود در مسکو گفت: ما با انگلیس در شورای امنیت و در چارچوب گروه 20 همکاری می‌کنیم هرچند که اختلافاتی در برخی مواضع داریم اما باید این همکاری را داشته باشیم. این همکاری باید براساس برابری، احترام متقابل و تمایل به توافق‌نامه‌های قابل قبول از سوی دو طرف است.

لاوروف تأکید کرد که قصد دارد تناقض‌های موجود در مواضع میان دو طرف را به شکل مستقیم با لندن بررسی و حل کند.

وی گفت: روابط میان روسیه و انگلیس اکنون در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و این مسئله بر هیچ کسی پوشیده نیست اما این هیچ گاه طرح ما نبوده است. شما و رهبران غربی دیگر دیدگاه‌هایی درباره دلایل این اوضاع دارید و ترجیح می‌دهید به صورت علنی به این موضوع بپردازید. ما می‌خواهیم رو در رو این نگرانی‌های متقابل را حل کنیم.

جانسون نیز از آمادگی کشورش برای همکاری با روسیه خبر داد و گفت: ما خواهان مذاکره با روسیه درباره مسئله اوکراین و غرب بالکان و امنیت سایبری هستیم. این مشکلات جزو موانعی هستند که بر سر راه بهبود روابطمان با مسکو قرار دارند. ما می‌خواهیم با صراحت این مسائل بررسی شود. نباید به این مسائل اجازه دهیم حد و مرز روابطمان را مشخص کنند. روسیه و انگلیس عضو دائم شورای امنیت هستند و باید به خاطر صلح و امنیت در سرتاسر جهان همکاری کنند.

جانسون بر لزوم همکاری میان دو کشور درباره مسائلی از جمله بحران سوریه، توافق هسته‌ای ایران و ممانعت از دستیابی کره شمالی به سلاح هسته‌ای تأکید کرد.

برچسب ها: جانسون ، لاوروف
نظرات بینندگان