arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۶

امام جمعه ارومیه: عامل خشکسالی گناهان ماست / دست از معصیت برداریم تا باران ببارد

امام جمعه ارومیه گفت: معصیت‌ها و گناهان انسانها عامل خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه ارومیه: عامل خشکسالی گناهان ماست / دست از معصیت برداریم تا باران ببارد

امام جمعه ارومیه گفت: معصیت‌ها و گناهان انسانها عامل خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه اعمال و رفتار انسانها بر محیط طبیعی تاثیر دارد افزود: علل نباریدن باران، خشکسالی که مدتی است شاهد آن هستیم معصیتها، گناهمان و ظلم هایی است که در حق همدیگر روا داشته ایم لذا برای نجات از این مشکلات باید اعمالمان را تغییر دهیم، توبه و استغفار کرده و از خداوند بخواهیم باران ببارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به زلزله های اخیر در کشور و خشکی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در آیات و روایات گوناگون گناه و کردار بد مردم را مستقیما عامل بلا و عذاب معرفی می کند لذا همه این بلاها هشداری است که مردم از غفلت بیدار شوند و دست از معصیت بردارند تا خداوند رحمتش را شامل حالمان کند.

حجت الاسلام قریشی ریشه مشکلات اقتصادی کشور را ظلم و معصیت عنوان کرد و گفت: باید همه دست از معصیت و گناه برداریم و منویات رهبری را نصب العین قرار دهیم تا مشکلات موجود در کشور حل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به 5 دسامبر روز جهانی خاک اشاره کرد و گفت: 95 درصد مواد غذایی از خاک بدست می آید این در حالیست که وضع خاک کشورمان خوب نیست و بیش از متوسط جهانی شاهد از بین رفتنش هستیم لذا لازم است مسئولین امر قبل از اینکه اوضاع بدتر شود به فکر حفاظت خاک باشند.

وی ادامه داد: باید شورای عالی خاک تشکیل و ردیف بودجه خاصی برای حفاظت خاک تعیین شود.

امام جمعه ارومیه ضمن اشاره به سالروز میلاد حضرت مسیح برتمامی مسیحیان استان این روز را تبریک عرض کرد و گفت: به تمامی پیامبران الهی معتقدیم و بین پیامبران الهی فرق قائل نیستیم.

نظرات بینندگان