arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۰

آیت الله هاشمی: ملت جاهل سعادتمند نمی شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



آیت الله هاشمی رفسنجانی جهالت و نا آگاهی را موجب عقب ماندگی انسانها دانست و یادآورشد: یکی از اصول استراتژیک استعمارگران این بود که کشورها را در جهل نگهدارند تا بتوانند براحتی از منابع آنها استفاده کرده و نیروی کار ارزان جوامع را در مسیر مطامع خود بکار گیرند

  به گزارش قدس انلاین آیت الله هاشمی رفسنجانی روز شنبه در مراسم افتتاح چهار پروژه بزرگ عمرانی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در جمع اساتید و دانشجویان این واحد دانشگاهی در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه گفت:این سیاست استعماری مردم را عقب انداخت و جهنم دنیایی نیز برای ملتها جهل و نادانی است که مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد کرده است و اگر امروز هنوز بیسواد داریم و عده ای دستشان به دانشگاه نمی رسد بیانگر آن است که باز جای کار در کشور زیاد است.

  وی گفت:وقتی در سه دهه گذشته فعالیت این دانشگاه مرور می شود می بینم روز به روز این دانشگاه جایگاه بهتری پیدا کرده که انجام این کار بزرگ مرهون لطف الهی است.

وی افزود: در زمان تاسیس دانشگاه نیاز به تحصیل در کشور بسیار بالا بود و دولت هم بدلیل درگیر شدن در جنگ قادر به تامین نیاز دانشگاهی کشور نبود هر چند برخی هم فکر می کردند تحصیلات عالی چیز لوکسی است که نباید دولت آن را تامین کند اما دانشگاه آزاد توانست با هدفی متعالی و پاسخگویی به خیل علاقمندان به تحصیل زمینه علم آموزی کسانی را که خودشان حاضر بودند به هر قیمتی درس بخوانند را فراهم کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: نظر امام راحل که ریشه دینی داشت این بود که اگر جامعه عالم شود می تواند مسائل خود را حل کند لذا در آن مقطع بهترین کار این بود که که انسانهای عالم و دانشمند تربیت شود و کار را به این افراد آگاه سپرد تا با دانش و فن و هنر مشکلات کشور را حل کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: با همین انگیزه و کمک مالی امام تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور شکل گرفت و با مشارکت مردمی که خودشان هزینه تحصیل فرزندانشان را تامین کردند روند توسعه علمی کشور مسیر تازه ای به خود گرفت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آنها که با پولی شدن دانشگاهها مخالف بودند امروز خودشان در دانشگاههای دولتی شهریه می گیرند در حالی که در دانشگاه دولتی دانشجو نباید برای تحصیل پولی پرداخت کند.

وی افزود: امسال گفته شده 16.5 درصد ورودی دانشجویان در دانشگاههای دولتی است و بیش از 80 درصد در دانشگاههای غیر دولتی جذب شده اند که این موضوع اهمیت وجودی دانشگاه آزاد را دو چندان کرده است.

آیت الله رفسنجانی همچنین تصریح کرد: دانش عامل مهمی در توسعه کشور است لذا وظیفه خود دانستیم به عنوان یک خدمتگزار نظام در باسواد کردن مردم موثر باشیم و با تدبیر اندیشمندانه امام که در تاریخ بی نظیر است دانشگاه آزاد تاسیس شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاکید امام در حفظ بیت المال گفت: امام به خرج کردن از بیت المال حساس بودند و این بریز و بپاش ها که امروز رایج شده در مرام و ادبیات امام راحل نبود و آن روز با یک میلیون تومان هدیه ایشان که معادل سه هزار میلیارد تومان اختلاس امروز کار برد داشت در دانشگاه سرمایه گذاری شد تا زمینه تحصیل صدها هزار دانشجوی علاقمند در کشور فراهم شود.

وی اظهارداشت: حمایت های عملی و لفظی امام کار را به جایی رساند تا با تحمل همه سختیی ه و فشارهای کسانی که می خواستند کشور را در جهل نگهدارند به این جایگاه ارزشمند دست یابیم.

عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ادامه گفت: دانشگاه در هر سال با رشدی منطقی در حال حرکت است و در دهه آینده و رسیدن به چهل سالگی با بهره گیری از نیروهای توانمند خود و در چشم انداز پنج ساله و 10 ساله به حد کمال خواهد رسید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
salman
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
درود خدا بر سردار سازندگي و لعنت خدا بر دشمنان خدا و اهل بيت و كور شود هر آنكه نتواند پيشرفت كشور را ببيند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
وبه حق ملت جاهل لیاقت سعادت ندارد
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
7
خداوند طول عمر با عزت به ایشان اعطاء فرماید تا در پیش برد اهدافشان موفق باشند
نظرات بینندگان