arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۶

بیت کویین به سقف قیمتی خود رسید / سقوط 30 درصدی ارزش پول دیجیتالی

کارشناسان اقتصادی و مالی معتقد هستند، این کاهش قیمت بزرگ به دلیل رسیدن بیت کوین به سقف قیمتی خود بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیت کویین به سقف قیمتی خود رسید / سقوط 30 درصدی ارزش پول دیجیتالی

بسیاری از کاربران فضای مجازی با سرمایه گذاری بدون آگاهی نسبت به پروسه تولید و به کارگیری این پول، راغب خرید اعتباری مشخص از این پول شدند تا بتوانند در این مسیر روبه رشد سهمی چشم‌گیری را در مدت زمانی کوتاه از آن خود کنند. این پول دیجیتالی که یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه یا پول حکومتی است، یکشنبه هفته گذشته در اوج رشد خود به قیمت 20 هزار دلار رسید. اما این روند رشد انفجاری در پنجشنبه هفته گذشته متوقف و با ترکیدن حباب ایجاد شده، با 22 درصد کاهش ارزش مواجه شد.

بیت کوین به عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتال در هفته های اخیر با چند جهش به قیمت 19 هزار و 650 دلار رسید که باعث افزایش قیمت بیت کوین تا 95 میلیون تومان در بازار ایران شد. این در حالی است که بعد از افزایش قیمت بیت کوین، بزرگ‌ترین کاهش قیمت این پول دیجیتالی آغاز شد تا جایی که قیمت بیت کوین در روز گذشته به 12 هزار و 148 دلار رسید.

کارشناسان اقتصادی و مالی معتقد هستند، این کاهش قیمت بزرگ به دلیل رسیدن بیت کوین به سقف قیمتی خود بوده است؛ در حقیقت حباب قیمت کاذب بیت کوین از بین رفته است و این ارز دیجیتال به قیمت واقعی خود در محدوده 13 تا 14 هزار دلار رسیده است.

منبع: جامعه فردا

نظرات بینندگان