arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۶
در گفتگو با «انتخاب»؛

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر: هنوز با پیشنهاد شهرداری برای لغو صدور طرح ترافیک سالانه موافقت نشده / طرح زوج و فرد تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اجرای طرح زوج و فرد در کاهش آلودگی هوا تاثیری ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اجرای طرح زوج و فرد در کاهش آلودگی هوا تاثیری ندارد.

محمد علیخانی در گفت و گو با خبرنگار شهری «انتخاب» اجرای طرح زوج و فرد را راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی هوای تهران ندانست و گفت: اجرای این طرح در کاهش آلودگی هوای تهران تاثیری نداشته است زیرا خودروهای آلاینده در شهر همجنان در تردد بودند.

وی ادامه داد: درصد آلایندگی اتوبوس ها و موتورسیکلت ها به مراتب از سایر خودروها بالاتر است اما در طرح زوج و فرد این ممنوعیت برای این وسیله ها اعمال نشده است از این رو معتقدم اجرای این طرح موثر نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره لغو صدور آرم سالانه طرح ترافیک نیز اعلام کرد: این طرح شهرداری است و هنوز با آن موافقت نشده و نیاز بوده در شورای ترافیک تهران بررسی شود تا درباره آن تصمیم گیری شود.

علیخانی اعلام کرد: با این حال شورای شهر در حال تهیه طرحی است که با حفظ محدوده طرح ترافیک عوارضی را برای خودروهایی که به محدوده طرح ترافیک می شود، اخذ می شود که با رویه گذشته تفاوت دارد. در طرح شورا تهران به صورت یکپارچه دیده شده است.

نظرات بینندگان