arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

اعلام موضع رسمی حماس در مورد اظهارات محمود عباس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا نوشت:

جنبش حماس با رد تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای رفتن به سازمان ملل آن را امتداد گفت‌وگوهای بیهوده قبلی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عربستانی الریاض، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه‌ای در خصوص اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این عمل رئیس تشکیلات خودگردان بدون توافق و گفت‌وگوی ملی صورت گرفته است و تنها ادامه روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل است و تلاشی است برای ادامه شیوه گفت‌وگوهای بیهوده و به دور از گزینه مقاومت و سخن گفتن از موضع قدرت.

حماس در این بیانیه تاکید کرده است: تنها مقاومت و در کنار‌ آن دیگر شیوه‌های سیاسی و ملی می‌تواند به طور حقیقی سرزمین‌های کشورمان را آزاد کند و حقوق‌مان را از اسرائیل بگیرد و به برپایی کشور مستقل فلسطین که بتواند به طور واقعی اداره خود را در دست بگیرد، بینجامد.

در این بیانیه با تاکید بر ضرورت آزادسازی اراضی فلسطینی و برپایی کشور مستقل فلسطین آمده است: ابتدا باید سرزمین‌های فلسطینی آزاد شود تا بشود برروی آن کشور مستقل فلسطینی را برپا کرد و تنها سخن گفتن از کشوری که هیچ وجود خارجی ندارد و ادامه اقدامات نمادگونه و حتی خطرناک به این کار نخواهد انجامید.

حماس در این بیانیه از رهبران تشکیلات خودگردان و همچنین رهبران جنبش فتح و دیگر گروه‌ها و احزاب سیاسی فلسطینی خواسته است که برای رسیدن به یک استراتژی ملی فلسطینی که همه گروه‌های فلسطینی بر سر آن توافق دارند، بر سر میز مذاکره بنشینند و تصمیمی بگیرند که در آن همه گزینه‌های قدرت فلسطینیان و در راس آنها گزینه مقاومت وجود داشته باشد تا فلسطینیان بتوانند حقوق خود را به طور کامل به دست بیاورند و فلسطین را از دست اشغالگری صهیونیست‌ها نجات دهند و بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند.

این در حالی است که جنبش فتح از تمام گروه‌های فلسطینی خواسته است تا برای حمایت از تصمیم محمود عباس در خصوص رفتن به سازمان ملل تظاهراتی را روز چهارشنبه برگزار کنند.

زکریا الاغا، یکی از رهبران بارز این جنبش فتح در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، همه گروه‌های سیاسی، مردمی و ملی فلسطینی را به برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیزی در حمایت از به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی در 21 ماه میلادی جاری فرا خواند.

وی با تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن این تظاهرات از تمام شرکت‌کنندگان در این تظاهرات احتمالی خواست تا از قوانین سرپیچی نکنند تا بهانه‌ای به دست رژیم اشغالگر اسرائیل داده نشود.
نظرات بینندگان