arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۶

دادگاه اسراییل با آزادی به قید وثیقه دختر ۱۷ ساله فلسطینی مخالفت کرد

دادگاهی در اراضی اشغالی با درخواست قرار وثیقه عهد التمیمی، دختر ۱۷ ساله فلسطینی مخالفت کرد تا او پایان جلسات دادگاهش در زندان بماند. آخرین تصاویر از عهد در ۱۹ دسامبر سال جاری میلادی ثبت شد که او در اعتراض به ورود نظامیان صهیونیست به خانه آنها در مقابل دو نظامی می‌ایستد و با سیلی به صورت یک سرباز اسرائیلی می‌زند. عهد پس از این اقدام دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه اسراییل با آزادی به قید وثیقه دختر ۱۷ ساله فلسطینی مخالفت کرد

دادگاهی در اراضی اشغالی با درخواست قرار وثیقه عهد التمیمی، دختر ۱۷ ساله فلسطینی مخالفت کرد تا او پایان جلسات دادگاهش در زندان بماند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، باسم التمیمی، پدر عهد در این باره گفت: وکیل مدافع عهد از دادگاه اوفر واقع در نزدیکی شهر رام‌الله در اراضی اشغالی درخواست آزادی به قید وثیقه را داد اما دادگاه این درخواست را نپذیرفت.

به گفته باسم التمیمی، قرار است اولین جلسه دادگاه عهد و مادرش، ناریمان و نیز دختر عمویش،‌ نور امروز(دوشنبه) در دادگاه اوفر برگزار شود.

ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه گذشته عهد التمیمی و ناریمان، مادرش را بازداشت کردند و سپس نور التمیمی، دخترعموی عهد روز چهارشنبه در خانه‌اش در شهرک نبی صالح در غرب رام‌الله بازداشت شد.

اشغالگران عهد و نور را به اتهام "حمله به سربازان اسرائیلی"و ناریمان نیز به اتهام تحریک این دو دختر نوجوان بازداشت شدند.

عهد که سابقه‌ای طولانی در مقابله با اشغالگران اسرائیلی دارد و عکس‌ها و فیلم‌هایش از مقابله با صهیونیست‌ها از کودکی تاکنون بارها رسانه‌ای شده، چندین بار از سوی مقامات فلسطینی و خارجی تقدیر شده است. او اکنون به یکی از نمادهای مقاومت مردمی و مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها تبدیل شده است.

آخرین تصاویر از شجاعت عهد در ۱۹ دسامبر سال جاری میلادی ثبت شد که او در اعتراض به ورود نظامیان صهیونیست به خانه آنها در مقابل دو نظامی می‌ایستد و با سیلی به صورت یک سرباز اسرائیلی می‌زند. عهد پس از این اقدام دستگیر شد.

شهرهای فلسطین از حدود سه هفته قبل شاهد تظاهرات در اعتراض به تصمیم اخیر دولت آمریکا درباره قدس هستند، این تظاهرات به درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه شده‌ است.

نظرات بینندگان