arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

آغاز سفرهاي زيارتي ايرانيان به مصر ؛ بزودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از رهبران شیعه مصر دباره سفرهای زیارتی ایرانیان برای زیارت قبور بزرگان اهل بیت(ع) از جمله زینبیه(س) در مصر، گفت: با مسئولان ایرانی در این باره صحبت کرده‌ایم و ان‌شاء‌الله این سفرها آغاز خواهد شد.

«طاهر الهاشمی» دبیرکل اتحادیه نیروهای اهل‌بیت(ع) و از رهبران شیعه مصر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس درباره اوضاع شیعیان مصر در پاسخ به این سوال که چرا در میان شیعیان مصر شاهد تشتت و تفرقه هستیم، گفت: تشتت در میان شیعیان مصر محصول عملکرد سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم مبارک است.

وی افزود: البته امروز ما در تلاش هستیم تا همه گروه‌های پراکنده شیعه در مصر را به وحدت برسانیم و معتقدیم در شان اتباع اهل‌بیت(ع) در مصر نیست که متفرق باشند.

این رهبر شیعی مصر که در اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) شرکت کرده بود، تاکید کرد: البته شیعیان مصر در اکثر امور اختلافی با هم ندارند چراکه همه از اتباع اهل‌بیت(ع) هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اتهامات برخی مقامات و رسانه‌ها به شیعیان مصر و ایران درباره تلاش برای تبلیغ تشیع در مصر، گفت: کسانی که ایران و شیعیان مصر را متهم می‌کنند به دنبال ایجاد فتنه مذهبی هستند.

الهاشمی افزود: آنها با این فتنه‌انگیزی به دنبال فریب دادن مردم مصر هستند تا آنها در هدف اصلی خود تشکیک کنند و باید گفت این را جز وهابیون دنبال نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: کسانی که این اتهامات را منتشر می‌کنند و شیعیان را مزدور فلان فرد و فلان کشور می‌خوانند، همان کسانی هستند که از وهابیون در همه امور حمایت می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه نیروهای اهل‌بیت(ع) همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در آینده شاهد سفرهای زیارتی ایرانیان به مصر و زیارت آنان از قبر حضرت زینب(س) خواهیم بود، با ابراز امیدواری در اینباره گفت: با مسئولان ایرانی در این باره صحبت کرده‌ایم و ان‌شاء‌الله این سفرها آغاز خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
1
0
اون ها که معلومه دوست دارند ایرانی ها برای زیارت برن و کلی ارز هم با خودشون ببرند ما باید به فکر این باشیم مصری های عزیز هم بیان ایران فکر کنم اگر بنا به زیارت باشه اماکن مذهبی ایران از مصر بیشتره.
نظرات بینندگان