arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۶

واکنش اعضای شورای شهر به شایعه عدم سلامتی شهردار تهران: حال نجفی از من و شما بهتر است/ تفکری وجود دارد که نمی‌خواهد نجفی در مدیریت جدید موفق باشد و مدام شایعه‌سازی می‌کنند

در پی شنیده‌هایی مبنی بر این که «محمدعلی نجفی» شهردار تهران، به علت مناسب نبودن وضعیت سلامتی مدتی در هفته‌ی پیش در تهران نبوده است ، اما چند عضو شورای شهر، این اخبار را تکذیب کرده و توضیحاتی را در این باره ارایه دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی شنیده‌هایی مبنی بر این که «محمدعلی نجفی» شهردار تهران، به علت مناسب نبودن وضعیت سلامتی مدتی در هفته‌ی پیش در تهران نبوده است ، اما چند عضو شورای شهر، این اخبار را تکذیب کرده و توضیحاتی را در این باره ارایه دادند.

نوری: تفکری وجود دارد که نمی‌خواهد آقای نجفی در مدیریت جدید موفق باشد و مدام شایعه‌سازی می‌کنند

زهرا صدرالاعظم نوری، عضو شورای شهر تهران در رابطه با شایعه‌ی مطرح شده درباره‌ی دکتر نجفی، شهردار تهران به انصاف نیوز، گفت: آقای نجفی مرتب سر کار است و موضوعات و مباحث را پیگیری می‌کند؛ تفکری وجود دارد که نمی‌خواهد آقای نجفی در مدیریت جدید موفق باشد و مدام شایعه‌سازی می‌کنند.

او با اذعان به این که «شما دارید می‌گویید شایعه و شایعه که بنیانی ندارد»، اظهار کرد: چه کسی می‌گوید شهردار، کمتر تهران بوده است؟ ایشان که مرتب سر کار بوده و موضوعات و مباحث را پیگیری می‌کند.

نوری با تأکید بر این که «افرادی که نه به فکر شهر هستند، نه مصالح شهر را می‌بینند و نه برمی‌تابند که مدیریت جدید با رویکرد متفاوت بر سر کار بیاید، شایعه ایجاد می‌کنند که بتوانند افکارعمومی را منحرف کنند»، تصریح کرد: عده‌ای دنبال این هستند که اوضاع را به هم بریزند و نمی‌خواهند که تفکر جدید حاکم باشد؛ این تفکری که امروز به پشتوانه‌ی رأی مردم آمده، دنبال شفاف سازی است، دنبال جلوگیری از فساد است و نمی‌خواهد رویه‌ی گذشته ادامه پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: این‌ها در واقع همان‌هایی هستند که دلشان نمی‌خواهد آقای نجفی، تیم جدید و مدیریت جدید موفق باشد و مدام شایعه‌سازی می‌کنند، در حالی که دروغ است، ما با آقای نجفی مرتب تماس داریم، می‌رویم، می‌آییم، بحث می‌کنیم؛ بعد می‌گویند آقای نجفی نیست؟ مدت‌ها حضور ندارد؟! مگر الان کار اداره‌ی شهر و شهرداری مختل شده است؟

او گفت: از شما به عنوان یک شهروند سوال می‌کنم که آیا در خدماتی که باید دراین شهر داده شود، خللی ایجاد شده است؟ مشکلی ایجاد شده؟ وقفه‌ای ایجاد شده؟ کاری خوابیده؟ پس طبیعی است کسانی که اینجا ذینفع هستند و منافعشان به خطر می‌افتد، جوسازی کنند و شرایط را به گونه‌ای می‌کنند که مدیریت جدید نتواند موفق شود.

صدرالاعظم نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که «همینطور شنیده شده است که نجفی به‌دلیل پرونده‌ای، امکان ماندن ندارد»، گفت: وقتی می‌خواهند کسی را خراب کنند به طرق مختلف انگ می‎‌زنند که ببینند کدامش موفق می‌شود؛ همه‌ی امور در حال انجام است و کار به خویی پیش می‌رود.

او در پاسخ به این پرسش در این باره که «شنیده‌ها حاکی از آن است آقای نجفی مدتی در دفترش حضور نداشته‌ است»، گفت: به جد این را تکذیب می‌کنم و به شما هم توصیه می‌کنم به این موارد نپردازید و اجازه ندهید به شایعه‌ها دامن زده شود. افرادی که این اطلاعات را می‌دهند، همان‌هایی هستند که آن نوع تفکر را حمایت می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: ما به عنوان یک مسلمان باید صداقت داشته باشیم، کسی که صحبت می‌کند باید صحبت او را بپذیریم، مگر این که خلاف آن ثابت شود. این که شایعه کرده‌اند آقای نجفی نیست، رفته است، رفته کیش، هتل داریوش! آقای نجفی آمد و گفت که تهران بوده و چند وقتی می‌شود که کیش نرفته است!

خلیل‌آبادی: شایعه است

«حسن خلیل‌آبادی»، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: حال آقای نجفی خوب است؛ البته من چند روزی است که ایشان را ندیده‌ام، اما حالشان خوب است و تهران هم بود. هفته‌ی پیش هم منزل آقای هاشمی درباره‌ی موضوع زلزله جلسه داشتند؛ این‌ها شایعه است.

او درباره‌ی شایعاتی مبنی بر نماندن نجفی در شهرداری تهران، گفت: کل دوره را که نمی‌توان پیش‌بینی کرد؛ ولی چنین برنامه‌هایی نیست. شما به من بگویید که من فردا هستم یا نیستم! این امکان‌پذیر نیست. انسان ممکن است هزار و یک اتفاق برایش بیفتد؛ ما امیدواریم که هیچ‌گاه این اتفاق نیفتد و تا پایان دوره همراه ایشان باشیم.

خلیل‌آبادی درباره‌ی این که «آیا این شایعه را شنیده‌اید و یا چنین صحبتی در شورا هست یا خیر؟»، گفت: همان‌طوری که شما شنیده‌ای من هم شنیده‌ام، مانند سایر شایعات، اما از منبع موثقی نبوده که معتبر باشد و تصمیمی پشت این حرف باشد؛ فضای شورا هم این نیست و صحبتی در این باره نشده است.

او تصریح کرد: تا آنجایی که من در جلسات بودم و شنیدم و از دوستان اطلاع دارم و مطالبشان را شنیدم چنین چیزی را نشنیدم.

زهرا نژادبهرام: حال آقای نجفی از من و شما بهتر است

از سوی دیگر زهرا نژادبهرام، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با تأکید بر این که «حال آقای نجفی از من و شما بهتر است»، در پاسخ به شایعه‌ی رفتن شهردار تهران در آینده‌ی نزدیک، گفت: دکتر نجفی حالا حالا هستند و صحبت‌های مطرح شده تنها شایعه است!

او تصریح کرد: جای هیچ نگرانی نیست و نیازی نیست کسی دلواپس آقای نجفی باشد؛ ضمن این که ایشان، سه شنبه ساعت ۷ صبح در محل شورا، با ما جلسه دارد.

از خودشان بپرسید

همچنین یکی دیگر از اعضای شورا هم گفت که حال آقای نجفی را بروید از خودشان بپرسید!

او در پاسخ به این که «آیا شایعه‌ی رفتن شهردار تهران را تأیید می‌کنید؟»، گفت: خودتان می‌گویید «شایعه»!

خبرنگار انصاف نیوز در آخرین لحظات پیگیری این موضوع، بامجید فراهانی تماس گرفت و درباره‌ی شایعه پرس و جو کرد که او گفت: تنها جمله‌ای که مورد تأیید من است این که «بسمه تعالی؛ این موضوع را اولین بار از خبرنگار انصاف نیوز شنیدم! همین!»

منبع: انصاف نیوز

نظرات بینندگان