arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

میزان اعتبارات عمرانى در دولت نهم و دهم سه برابر شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت : 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: بودجه عمرانی از 9000 میلیارد تومان در سال 84 به 24000 میلیارد تومان در سال 89 رسید و امسال هم 32000 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.
 
سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: بودجه عمرانی از 9000 میلیارد تومان در سال 84 به 24000 میلیارد تومان در سال 89 رسید و امسال هم 32000 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر عدم توانایی دولت در اتمام پروژه‌ها در زمان باقی مانده به پایان دوره خود تصریح کرد: میزان اعتبارات عمرانی در این دولت بیش از 3 برابر شده که این نشان‌دهنده توان بالای دولت است و بارها ثابت کرده که توان انجام کارهای بزرگ را دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر این، دولت اجازه دارد از محل فروش املاک خود به بودجه عمرانی بیفزاید لذا این اظهارنظرها در خصوص عدم توانایی دولت در اتمام پروژه‌ها در دو سال پایانی خود، یک نگاه بدبینانه و غیر منصفانه است.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: دولت هم نمی‌گوید تمام پروژه‌ها یک‌ساله تکمیل می‌شود بلکه برخی از آنها 2 یا 3 ساله و گاهی مانند آزادراه‌ها، سدها و خطوط ریلی 4 یا 5 ساله تعریف می‌شوند اما در این دولت به اندازه یک سال هم که تعریف می‌شود بیش از آن کار صورت می‌پذیرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت جدید دولت در بودجه سال 90 و برنامه پنجم توسعه گفت: دولت می‌تواند به هنگام اتمام اعتبار و برای جلوگیری از توقف روند اجرایی پروژه به پیمانکار اجازه دهد از بودجه شخصی‌اش استفاده کرده و سال بعد اصل آن را با احتساب سود دریافت کند که این کار باعث می‌شود خللی در روند اجرایی و زمان تکمیل پروژه‌ها وارد نشود و به تاخیر نیفتد.

وی افزود: دولت اهتمام ویژه‌ای دارد تا در دو سال پایانی، پروژه‌های اصلی را تکمیل کند تا برای دولت بعد باقی نماند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
گفتي بودجه عمراني چند برابر شده،اما نگفتي در امد هاي نفتي چند برابرشده؟!!!!
نظرات بینندگان