arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۶

موضع کم سابقه دادگاه اسراییلی: شاباک از اسیران فلسطینی تحت شکنجه اعتراف می‌گیرد

قضات دادگاه رژیم صهیونیستی در "بئر السبع" پس از تبرئه یک جوان فلسطینی اعتراف کردند که افسران شاباک با شکنجه کردن زندانیان فلسطینی از آنها اعتراف می‌گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موضع کم سابقه دادگاه اسراییلی: شاباک از اسیران فلسطینی تحت شکنجه اعتراف می‌گیرد

قضات دادگاه رژیم صهیونیستی در "بئر السبع" پس از تبرئه یک جوان فلسطینی اعتراف کردند که افسران شاباک با شکنجه کردن زندانیان فلسطینی از آنها اعتراف می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، این اعترافات قضات دادگاه بئر السبع مربوط به پرونده خلیل النمری، اسیر فلسطینی از ساکنان قدس اشغالی بود که ماه گذشته میلادی محاکمه شد و نیز شامل حال تمامی اسرای فلسطینی می‌شود.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، قضات دادگاه بئر السبع اعلام کردند، افسران سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (شاباک) از این اسیر فلسطینی تحت شکنجه شدید، اعتراف گرفتند امری ممکن بود در حالی که او بی‌گناه است دو سال را در زندان بگذراند.

آنها با اشاره به اینکه اطلاعات کافی از شیوه‌هایی که افسران شاباک برای شکنجه اسرای فلسطینی به کار می‌گیرند، ندارند، از دستگاه شاباک خواستند که در کارهای خود تجدیدنظر کند.

دادگاه مرکزی بئر السبع در تاریخ نهم نوامبر گذشته حکم برائت النمری را از اتهامات مطرح شده از سوی دادستانی کل اسرائیل از جمله برنامه‌ریزی برای اجرای عملیاتی شهادت‌طلبانه در هتل شهر ایلات و نیز توطئه برای انجام یک عملیات و کمک به مقاومت در طول جنگ صادر کرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، دادگاه حکم برائت النمری ۲۳ ساله از ساکنان قدس اشغالی را از اتهامات امنیتی صادر کرد، خلیل النمری در نوامبر به همراه دوستش بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفت و سپس لیستی از اتهامات متعدد از جمله برنامه‌ریزی برای انجام عملیاتی در هتل ریو در شهر ایلات علیه او مطرح شد.

طبق گزارش این رسانه‌ها دادستانی کل رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ لیست اتهامات علیه خلیل النمری و یک نفر دیگر را ارائه و ادعا کرد،‌ این دو که در ایلات زندگی و کار می‌کنند، برای انفجارهایی در هتل این شهر برنامه‌ریزی کرده و گروهی از یهودیانی که در این هتل اقامت داشتند را زخمی کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به بازداشت خلیل النمری و اشرف السلایمه از شهر قدس مدعی شد، این دو جوان فلسطینی برای ایجاد انفجار در یکی از هتل‌های شهر برنامه‌ریزی کرده و قصد داشتند انتقام دوست‌شان را که در اکتبر ۲۰۱۵ در یک عملیات کشته شده بود، بگیرند.

برچسب ها: اسراییل
نظرات بینندگان