arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
رای الیوم:

حال بازداشتی‌ها وخیم شده / بن‌سلمان به دنبال طرح «عفو سلطنتی» شاهزادگان است

روزنامه "رای الیوم" با تاکید بر وخامت سلامت شاهزادگان بازداشتی اعلام کرد، ولیعهد عربستان به دنبال حل معضل بازداشت شاهزادگان، وزیران پیشین و بازرگانان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رای الیوم: حال بازداشتی‌ها وخیم شده / بن‌سلمان به دنبال طرح عفو سلطنتی شاهزادگان است

روزنامه "رای الیوم" با تاکید بر وخامت سلامت شاهزادگان بازداشتی اعلام کرد، ولیعهد عربستان به دنبال حل معضل بازداشت شاهزادگان، وزیران پیشین و بازرگانان است.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای مذکور به نقل از منابع آگاه نوشت، ولید بن طلال، شاهزاده عربستانی برای درمان معضل روحی خود که در اثر تحقیقات طولانی و بی‌خوابی پیش از بازگشت مجدد به زندان طلایی یعنی هتل "ریتز کارلتون" دچار آن شده بود، به بیمارستان منتقل شد.

به نوشته این روزنامه، بن طلال از جمله شاهزاده‌هایی است که مخالف زد و بند با بازپرس خود بوده و بر محاکمه علنی با حضور شاهدانی از بازرگانان بین‌المللی است که با هم در تجارت مشارکت داشتند.

طی هفته اخیر بازداشت‌های جدیدی صورت گرفته و شاهزادگان درجه یک دستگیر شدند، در میان آنها خالد بن طلال، برادر ولید بن طلال نیز دیده می‌شود که صرفا به خاطر انجام تحقیقات درباره برادرش دستگیر شده و متهم به فساد مالی نیست.

رای الیوم در ادامه نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قانع کردن بن طلال برای اعتراف کردن به آنچه به او نسبت داده می‌شود، شکست خورده است، اما بن طلال به نظر می‌رسد انعطاف‌پذیر شده و از بخشی از دارایی‌هایش در راه کشورش صرف نظر کرده است با این بهانه که عربستان پس از کاهش قیمت نفت نیازمند کمک مردم خود است و این چشم‌پوشی از روی تهمت به فساد مالی نیست.

این روزنامه نوشت، بن سلمان همچنین در قانع کردن بانک‌های غربی به ویژه آمریکا به منظور در اختیار گذاشتن حساب بازداشتی‌ها از جمله بن طلال با شکست مواجه شده و گفت، این بانک‌ها خواستار در جریان گذاشتن اطلاعات حسابی این بازداشتی‌ها در حضور افرادی ذی‌ربط یا انتقال حساب‌های آنها به کشوری دموکراتیک جهت اطمینان از چشم پوشی از حساب‌ها به نفع عربستان هستند.

بن سلمان از احتمال مرگ بازداشتی‌ها نگران است. وی پس از وخامت سلامتی متعب بن عبدالله و پرداخت یک میلیارد دلار اقدام به آزادی او کرد.

برخی از شاهزادگان بازداشتی به بیمارستان هتل منتقل شده‌اند.

همچنین برخی از نزدیکان بن سلمان از طرح عفو پادشاهی درباره بازداشتی‌ها خبر دادند، با این شرط که آنها در خواست عفو کرده،‌ مجددا با پادشاه و ولیعهد بیعت کرده و از زندگی معمولی صرف‌نظر کنند.

نظرات بینندگان