arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

ماموریت لاریجانی به سه کمیسیون: گزارشی از رخنه به سیستم بانکی و متخلفین اختلاس اخیر تهیه کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس مجلس کمیسیون​های اصل نود، قضایی و اقتصادی مجلس را مامور بررسی اختلاس سه هزار میلیاردی کرد.

علی لاریجانی در پایان جلسه چهار ساعته غیرعلنی امروز مجلس با بیان اینکه علاوه بر وزیر اقتصاد، روسای بانک مرکزی و بانک صادرات و رئیس سازمان بازرسی در این جلسه در خصوص ابعاد اختلاس سه هزار میلیاردی به نمایندگانگزارش دادند، گفت: در این گزارشات، هم برخی حواشی موضوع مطرح شد که دامنه وسیع آن را نشان می​داد.

وی با اشاره به اینکه برخینمایندگان هم در این جلسه پیشنهادات و تذکراتشان را مطرح کردند، افزود: برای ما ثابت شد که این فساد با قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور و اعتماد عمومی مردم انجام شده است و مکشوف شد که ابعاد گسترده​ای دارد.

رئیس مجلس با تشکر از قوه قضاییه برای مامور کردن غلامحسین محسنی​اژه​ای دادستان کل کشور برای پیگیری این امر، ادامه داد: ما هم در مجلس این پروسه را دنبال می​کنیم. برای این منظور کمیسیون اصل نود با کمیسیون اقتصادی و قضایی همکاری کرده و پس از بررسی این پرونده، گزارش آن را به مجلس بدهد. در این گزارش به رخنه​هایی که در سیستم بانکی شده اشاره شود و راهکارهای جلوگیری از این فساد را نیز ارائه دهند.

او در آغاز جلسه علنی نیز با بیان اینکه پرونده کذایی سه هزار میلیاردی این روزها به دغدغه​ای عمومی بدل شده است، ادامه داد: گزارشات مسئولان در جلسه غیرعلنی امروز نشان می داد که فساد عمده​ای در نظام بانکی کشور رخ داده و ملت حق دارند که نگران بوده و خواستار رسیدگی دقیق به آن شوند.

به گفته وی، بررسی عادلانه این مساله حکم می​کند که به جای دست آویز شدن تبلیغاتی این موضوع، موشکافانه و به دور از جنجال به آن رسیدگی شود.

رئیس مجلس تاکید کرد که رسیدگی قانونی به متن این قضیه مشی مجلس در قبال این اختلاس است. لاریجانی بار دیگر ازانتخاب دادستان کل کشو برای رسیدگی همه جانبه به این پرونده سپاسگذاری کرد و گفت: خواستار کشاندن همه مقصرین به عدلیه هستیم.

وی افزود: همه قوا مصمم به برخورد با این پرونده زشت هستند. هرکسی با فرض دست داشتن در این فساد نمی​تواند، از این موضوع فرار کند.ابعاد این موضوع مهم و بزرگ است و نیازمند بررسی موشکافانه است.

به گفته لاریجانی اگرچه قوه قضاییه وظیفه اصلی را در این زمینه بر عهده دارد اما دیگر قوا هم باید به آن کمک کنند. برای همین منظور سه کمیسیون تخصصی مجلس مامور بررسی می​شوند و از آنها می​خواهیم که و افراد خاطی را به قوه قضاییه معرفی کنند و پیشنهاداتی را برای جلوگیری از این مفسده​ها اعلام کنند.

رئیس مجلس همچنین درگذشت حسین اسلامی نماینده ساوه را تسلیت گفت و از بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در همایش بیداری اسلامی یاد کرد و گفت: راستی آزمایی در حقانیت راه انقلاب​های منطقه و همت بلند ملت​ها در مبارزه با صهیونیست​ها پیدا است. کما اینکه سفیر اسرائیل شبانه با پوشش چفیه از محل کارش در یکی از این کشورهای انقلابی فرار کرد.

وی افزود: ملت​های مسلمان و رهبران آنها باید زمان شناس باشند و بدانند که نباید با رخوت و سستی مجال به کشورهای فریبکاری بدهند که با لباس دوست می خواهند خود را به این ملت​ها تحمیل کنیم.

نظرات بینندگان