arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

شادترين مشاغل دنيا کدامند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس نظرسنجي كه موسسه ملي تحقيقات دانشگاه شيكاگو انجام داده است، اين شغل‌ها در رديف شادترين شغل‌هاي دنيا قرار گرفته اند:

آتش نشان: 80‌درصد از آتش نشان‌ها از كار خود به‌شدت راضي هستند، چراكه شغل آنها همواره كمك كردن به ديگران و در بسياري از مواقع نجات جان ديگران از مرگ حتمي است.

با آنكه همه آتش‌نشانان در طول هفته با خطرات زيادي روبه‌رو هستند اما همين حس كمك به همنوع آنها را راضي‌ترين شاغلان دنيا مي‌كند.

فيزيوتراپ: كار اين قشر از جامعه هم مستقيما با مردم و كمك به افرادي در ارتباط است كه توان كمتري نسبت به ديگران دارند. آنها هم پس از حل مشكل ديگران از كار خود احساس رضايت مي‌كنند و در نتيجه از نظر خود شغل خوب و شادي دارند.

نويسنده: هر چند بسياري از نويسندگان، نه تنها در ايران بلكه در سراسر دنيا، همواره از كم بودن دستمزدها و حقوق خود ابزار ناراحتي مي‌كنند اما حس خوب روي كاغذ آوردن ذهنيت‌ها و تفكرات شخصي براي اين افراد، شغل نويسندگي را جذاب، دوست داشتني و حتي شاد مي‌كند.

معلم: اگر چشم خود را به روي حقوق ناچيز معلمان ببنديد و به ديگر ويژگي‌هاي معلمي به ويژه ارتباط با بچه‌ها و آموزش درس‌ها و نكات تازه به ديگران فكر كنيد، حتما معلمي را شغلي شاد و دوست‌داشتني مي‌يابيد.

هنرمند: معمولا وقتي صحبت از روحيه لطيف مي‌شود، اولين كساني كه به ذهن مي‌آيند، هنرمندان هستند. البته شادي و نشاط هم جزو لاينفك هنر است و در اين بين به‌نظر مي‌رسد مجسمه‌سازان و نقاشان از همه اقشار هنري شادتر هستند.

روانشناس: اين قشر از جامعه وظيفه سنگين و مهمي بر دوش دارند كه البته در بسياري مواقع هم شنيدن مشكلات ديگران به نظر سخت و غم‌انگيز مي‌رسد اما روانشناسان چندان اين ايده را قبول ندارند، چراكه معتقدند گذاشتن راه‌حل پيش پاي كساني كه تا مرز سير شدن از زندگي هم پيش مي‌روند، بسيار لذت بخش و شادي آفرين است.

تهران امروز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
رییس دفتر ها چی پس؟؟؟
نظرات بینندگان