arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۶

جهانگیری: زلزله تهران اخطاری جدی به همه ما بود

جهانگیری با بیان اینکه این زلزله ها اخطاری به ملت و دولت بود، گفت: اگر زلزله بزرگی در تهران رخ دهد می تواند آسیب بزرگی به ملت بزند. باید استحکام بخشی به ساختمان ها جدی گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جهانگیری: زلزله تهران اخطاری جدی به همه ما بود

معاون اول رئیس جمهور گفت:زلزله اخیر تهران اخطار جدی به همه ما بود.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه افتتاح مساکن زلزله زده بخش رضویه در روستای صالح خانی از توابع بخش رضویه شهرستان مشهد عنوان کرد: مهم ترین کاری که دولت باید انجام دهد و بردوش ماست این است که بپذیریم کشور روی موج زلزله است و باید ساختمان هایی که مردم در آن زندگی می کنند و بخش حیاتی کشور است را مستحکم کنیم.

وی ادامه داد: این نیازمند یک عزم ملی است، زلزله هایی که اخیرا در تهران بروز کرد یک اخطار جدی به همه ما بود.

جهانگیری با بیان اینکه این زلزله ها اخطاری به ملت و دولت بود، گفت: اگر زلزله بزرگی در تهران رخ دهد می تواند آسیب بزرگی به ملت بزند. باید استحکام بخشی به ساختمان ها جدی گرفته شود.

معاون اول رییس جمهور بیان کرد: در این راستا اقدام مهمی در روستاها آغاز شده و از حدود 6 میلیون واحد روستایی کشور 2 میلیون واحد بازسازی و استحکام بخشی شده است که امیدواریم این فعالیت ها با همت بنیاد مسکن و همه مردم در زمان کوتاه تری انجام شود.

وی تصریح کرد: تجربه بازسازی روستاهای فریمان و رضویه و سایر بخش های این استان نشان داد،می‌توان کل عملیات بازسازی روستاها را در یک بازه زمانی کوتاه کمتر از یک سال به اتمام رساند.

وی اضافه کرد: باید برای شهرهای بزرگ نیز اقدامات جدی تری صورت داد. دولت مصمم است مساله نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در شهرها و حتی شهرهای بزرگ و تهران و مراکز جمعیتی آن با همت مردم صورت گیرد.

جهانگیری تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه ای به این مسایل داشته اند و دولت نیز این مسایل را دنبال می کند.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: باید برای اشتغال روستاها نیز اقداماتی را صورت داد. من احساس می کنم مردم کار مناسبی که نیاز است در روستاها داشته باشند را ندارند. دولت منابع خوبی برای اشتغال روستایی با سودهای بسیار کم گذاشته است.

وی بیان کرد: جوانان روستایی نباید خود را دست کم گیرند و می توانند هر کدام بانی یک شغل شوند. نمی توان در روستاها صرفا بذری پاشید و منتظر باران ماند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: استاندار و فرماندار و بخشدار و دهیاری خوب است که بتواند از این منابع بهره برده و چند کارگاه تولیدی در روستا ایجاد کند.

نظرات بینندگان