arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

جواد لاریجانی: حضور دو کشیش آمریکایی در ایران برای آزادی جاسوس‌ها

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از حضور دو کشیش آمریکایی در ایران برای رایزنی در زمینه آزادی دو جاسوس آمریکایی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از حضور دو کشیش آمریکایی در ایران برای رایزنی در زمینه آزادی دو جاسوس آمریکایی خبر داد.

محمدجواد لاریجانی با اشاره به اخبار منتشره پیرامون آزادی دو جاسوس آمریکایی گفت: سوابق و اقدامات این افراد گویای این است که آنها جاسوس هستند اما اینکه توانسته‌اند از کشور ما نیز جاسوسی بکنند یا خیر بحث دیگریست. جرم این افراد فقط عبور از مرزهای ما نبود و جرم سنگینی مرتکب شده‌اند.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه در مورد این مسئله وظایف خود را به صورتی کاملاً صریح انجام داد، گفت: دو جاسوس آمریکایی تاکنون آزاد نشده‌اند و آزاد شدن آنها نیز باید در مسیر قانونی باشد که این امر تابع مصلحت اندیشی‌های کلی نظام است منتهی مسیر قانونی هیچگاه زیرپا گذاشته نمی‌شود. در عین حال ایرانی‌های زیادی هم وجود دارند که در آمریکا گرفتارند و ما بهتر است غصه آنها را بخوریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما به جاسوس‌ها جایزه نمی‌دهیم و قوه قضائیه نیز با دقت مسیر خود را طی خواهد کرد.

لاریجانی همچنین با اشاره به اینکه مباحث مربوط به آزادی دو جاسوس ربطی به سفر آتی رئیس جمهور به آمریکا ندارد به برخی واسطه‌گری‌ها نیز در این رابطه اشاره کرد و گفت: هم اکنون دو کشیش آمریکایی در این رابطه به ایران آمده‌اند و مشغول رایزنی برای آزادی این دو هستند. در این رابطه مصالح نظام در چارچوب قانون پیگیری خواهد شد.

گفتنی است احمدی نژاد شب گذشته با چهار تن از رهبران مذهبی مسیحی و مسلمان آمریکا دیدار کرده بود و آنها در ایندیدار خواستار آزادی این دو متهم شده بودند.

نظرات بینندگان