arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

Gmail؛ متن پینگلیش را به فارسی تبدیل می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

- وبلاگ رسمی گوگل به زبان فارسی نوشت:

تا همین چند مدت پیش، نبودن پشتیبانی برای آی‌ام‌ای فارسی (IME، بخوانید کی‌بورد فارسی) در رایانه من به این معنی بود که راه مناسبی برای نوشتن و فرستادن نامه الکترونیکی (ایمیل) به زبان فارسی، زبان مادری من و زبانی که دوستان و آشنایانم به آن صحبت می‌کنند، وجود ندارد.

به همین دلیل خوشحالم که اینجا ویژگی‌ای از Gmail را به شما معرفی کنم که توسط آن می‌توانید تنها با استفاده از صفحه کلید انگلیسی، نامه‌ خود را مستقیما به فارسی تایپ کنید (شما و ما به این روش تایپ، نویسه‌گردانی با پینگلیش می‌گوییم).

برای فعال کردن این ویژگی، با کلیک کردن بر روی نماد چرخ دنده در گوشه بالای صفحه‌های Gmail، به بخش «زبان» (Language) در «تنظیمات نامه» (Mail settings) بروید. سپس بر روی «نمایش تمام گزینه‌های زبان» (Show all language options) کلیک کرده، «فعال کردن نویسه گردانی» (Enable Transliteration) را علامت زده و «فارسی» (Persian) را از منوی کشویی انتخاب کنید. وقتی تنظیمات خود را ذخیره کنید، Gmail آماده برای تایپ پینگلیش است.

زمانی که این ویژگی فعال باشد، در هنگام نوشتن نامه فقط کافی است بر روی نماد زبان فارسی که با «پ» مشخص شده است کلیک کرده و کلمات را با تلفظ فارسی و با حروف انگلیسی (پینگلیش) تایپ کنید. Gmail به طور خودکار آنها را به معادل فارسیشان تبدیل می‌کند.

برای نمونه اگر «پ» را انتخاب کرده باشید و «sib» را تایپ کنید، کلمه «سیب» نمایش داده خواهد شد. این ویژگی در برنامه نامه Google Apps نیز پشتیبانی می‌شود.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Behrouz
|
SWEDEN
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
merci
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
1
چه خلاقیتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان