arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

استیلی:بازی برگشت را می بریم و جبران می کنیم/ هیچ بازیکنی در داربی کم کاری نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایسنا نوشت:


حمید استیلی می‌گوید کاشانی در جلسه دیروز باشگاه پرسپولیس از او و کادر فنی‌اش حمایت کاملی انجام داده است. سرمربی پرسپولیس امیدوار است که پرسپولیس در داربی برگشت باخت به استقلال را جبران کند.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پایان تمرین امروز تیمش که نخستین تمرین پس از شکست مقابل استقلال بود، خبرنگاران را به رختکن پرسپولیس دعوت کرد و در کنار دیگر اعضای کادر فنی پرسپولیس پاسخگوی سوالات رسانه‌ها شد.

او در پاسخ به این سوال که این سومین شکست متوالی پرسپولیس در داربی بوده و خیلی از هواداران پرسپولیس از این موضوع ناراحتند گفت:« مسئولیت این یک باخت با من است اما مسئولیت دو بازی قبلی با من نیست. ان‌شاءالله در بازی برگشت جبران می‌کنیم. البته ما قبل از بازی استقلال شرایط خوبی داشتیم و در دیدار با ذوب آهن بسیار خوب بازی کرده بودیم. اما به هیچ عنوان انتظار نداشتیم که دیدارمان با استقلال این گونه شود. شاید استقلال 10 موقعیت گل به وجود آورد اما ما هم 7 ـ 8 موقعیت گل داشتیم. به هر حال ما در داربی باخته‌ایم و باید از آن درس بگیریم. من همان ابتدا به خاطر این باخت از مردم و پیشکسوتان عذرخواهی کردم.»

سرمربی پرسپولیس ادامه داد:« توانایی ما خیلی بیشتر از این بود. ما در حال بررسی علت‌های باخت به استقلال هستیم. شاید بازیکنان‌مان یک مقدار به لحاظ جسمی یا روحی خسته بودند. تمرین‌های ما علمی است و این طور نیست بازیکنان خسته شده باشند. مثلا سه روز قبل از بازی استقلال ما از فشار تمرین‌ها کاستیم و همه تمرین‌هایمان قبل از بازی خیلی شاداب بود.»

استیلی در پاسخ به این سوال که بعضی‌ها گفته بودند چند بازیکن پرسپولیس در این بازی کم‌کاری کرده‌اند گفت:« اصلا هیچ بازیکنی کم‌کاری نکرده است. همه بازیکنان هرچه در توان داشتند گذاشتند و همه آن‌ها بعداز بازی ناراحت بودند. حتی من به لیدرها که ناراحت بودند گفتم که غلامرضا رضایی در بازی با ذوب آهن اصلا جزو 18 بازیکن نبود اما روز بازی ما ریسک کردیم و او را در 18 نفر گذاشتیم. فکر نمی‌کردیم او به بازی برسد اما رضایی وقتی گرم کرد به من گفت که حاضر است برای تیم بازی کند. همه بازیکنان تلاش خودشان را کردند.»

استیلی درباره پنالتی از دست رفته پرسپولیس گفت:« پنالتی زن اول ما کریمی بود و بعد نوری و بعد هم مازیار زارع. مازیار زارع سال گذشته در بازی با ملوان آخرین پنالتی‌اش را به بیرون زده بود اما محمد نوری آخرین پنالتی‌اش را گل کرده بود. شاید اگر کریمی هم این پنالتی را می‌زد، گل نمی‌شد. حتی بهترین بازیکنان دنیا هم پنالتی خود را خراب می‌کنند. ضمن اینکه شرایط داربی هم فرق می‌کند. وقتی که پنالتی برای ما گرفته شد، مازیار و نوری با هم صحبت کردند و توافق کردند که نوری ضربه را بزند.»

خیلی‌ از کارشناسان اعتقاد دارند کریمی نباید در بازی با استقلال در پست مهاجم نوک بازی می‌کرد. استیلی در این باره گفت:« اول فصل هم خیلی‌ها به ما می‌گفتند کریمی باید جلو بازی کند و حالا می‌گویند که باید عقب‌تر بیاید! کریمی در بازی با ذوب آهن بهترین بازیکن زمین بود و در بازی با استقلال هم به عنوان مهاجم کار خودش را درست انجام داد اما بقیه بازیکنان به وظایف خود عمل نکردند.»

استیلی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه پرسپولیس می‌دانست فرهاد مجیدی بازیکن خطرناکی است اما باز هم از سوی این بازیکن ضربه خورد، گفت:« مجیدی فقط در طول بازی همان یک ضربه را به راحتی زد که آن هم روی اشتباه فردی بازیکنان ما بود. وقتی یک تیم در دقیقه 14 بازی گل می‌خورد، به لحاظ روحی ـ روانی با افت محسوسی مواجه می‌شود.»


خبرنگاری از استیلی پرسید بعد از بازی با استقلال افراد مختلفی در باشگاه استقلال مصاحبه می‌کنند و درباره این بازی حرف می‌زنند چرا از پرسپولیس هیچ کسی صحبت نمی‌کند؟ سرمربی پرسپولیس در پاسخ گفت:« مسلم است که تیمی که می‌برد همه افراد باشگاهش صحبت می‌کنند. حالا آن‌ها یک کار غیر حرفه‌ای می‌کنند، ما که نباید اشتباه آن‌ها را تکرار کنیم. ما با احترام به همه کار خودمان را انجام می‌دهیم. باشگاه همه امکانات را برای ما فراهم کرده و من هم سعی می‌کنم به همه شما پاسخگو باشم. هم به تماشاگران هم به لیدرها و هم به رسانه‌ها. متاسفانه هیچ تیمی مثل ما در دنیا این طور مشکل ندارد که در حالی که دارید خوب بازی می‌کنید ناگهان تماشاگران از دقیقه 30 بازی علیه ما شعار می‌دهند. مسلما این، کار را برای تیم ما سخت می‌کند و درست کردن این شرایط نیز کار یک روز و دو روز نیست و باید روی روان بازیکنان کار کرد.»

استیلی با بیان اینکه قبول دارد خط میانی استقلال در داربی از خط میانی پرسپولیس بهتر بود گفت:« ما پس از اینکه گل اول را خوردیم باید این ریسک را می‌کردیم که یک هافبک دفاعی را تعویض کنیم و به جای او مهاجم بیاوریم کما اینکه هاشمیان هم در ورود خود به میدان برای ما خوب بازی کرد. تشخیص ما این بود که در آن زمان حسین بادامکی از زمین خارج شود چرا که هم او و هم اکثر بازیکنان‌مان پاس‌های اشتباه زیادی داده بودند.»

خبرنگاری از استیلی پرسید قبول دارید که خط هافبک استقلال مهره‌های قدرتمندتری از خط هافبک پرسپولیس دارد گفت:‌« نه من قبول ندارم. حسین بادامکی، مازیار زارع و محمد نوری جزو بهترین بازیکنان ما هستند که ملی‌پوش هم هستند اما مسئله اصلی ما این بود که دوندگی و جنگندگی هافبک‌های استقلال خیلی بیشتر از ما بود.»

سرمربی پرسپولیس در ادامه با انتقاد از افرادی که پس از بازی ذوب آهن مقابل پرسپولیس از سرخ‌پوشان تعریف کرده اما پس از باخت به استقلال به ناگهان به پرسپولیس و استیلی حمله می‌کنند گفت:« داربی‌بازهای پرسپولیس در این بازی بیشتر از استقلال بود. ما همه شرایط را خیلی خوب برای داربی فراهم کرده بودیم اما من که دیگر نمی‌توانم داخل زمین بروم و پنالتی بزنم. در هفته گذشته ما توانستیم پیشکسوتان را به تمرین بیاوریم. من بعد از 7 ـ 8 سال علی پروین را به تمرین پرسپولیس آوردم. احترام به پیشکسوت و بزرگتر است که می‌ماند اما همه دنبال نتیجه‌اند. شرایط الان مانند این می‌ماند که همه یک تبر به دست‌شان گرفته‌اند و دنبال این هستند که یک درخت را ببرند. خود من سرد و گرم چشیده این فوتبال هستم. هم در تیم ملی بودم هم در پرسپولیس. آرسن ونگر 8 گل از منچستر می‌خورد اما گواردیولا از اسپانیا می‌آید از ونگر حمایت می‌کند. اما ما در اینجا دنبال چیزهای دیگری هستیم. ما نباید اخلاق را گم کنیم و دنبال این باشیم که یک نفر را زمین بزنیم که یک نفر دیگر جای او بیاید. من از همه کسانی که انتقاد می‌کنند می‌خواهم هر روز سر تمرین ما بیایند تا ببینند ما چه برنامه‌هایی از نظر بدنی، تاکتیکی، ذهنی و روان‌شناسی برای بازیکنان‌مان داریم.»

حمید استیلی در ادامه درباره مشکلات خط دفاعی پرسپولیس گفت:« ما از ابتدای فصل روی ساختار دفاعی تیم خیلی کار کردیم. متاسفانه ما در اکثر بازی‌ها اول گل خورده‌ایم و این عقب افتادن شرایط تیم ما را سخت می‌کند دلیل آن هم عدم تمرکز و انجام ندادن وظایف است. هر وقت که توانستیم گل اول را بزنیم، پیروز میدان بوده‌ایم. ما سه جای خالی در تیم‌مان داریم که تلاش می‌کنیم در نیم فصل بازیکنان جدیدی به خدمت بگیریم.»

سرمربی پرسپولیس درباره این شایعه که گفته می‌شود سومدیک قرار است سرمربی پرسپولیس شود گفت:« اصلا چنین چیزی نیست. در جلسه دیروز کاشانی از کادر فنی کاملا حمایت کرد.»

وی همچنین درباره این صحبت که گفته می‌شود استیلی داربی را برای بازیکنان پرسپولیس بزرگ کرده بود، گفت:‌« اصلا چنین چیزی نبوده است. شما می‌توانید از بازیکنان بپرسید که من بارها چه گفته‌ام. به آن‌ها گفتنم که راحت بازی کنید. باخت برای من است و مسئولیت آن بر گردنم.»


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
حمید آقا ! حالا شما بقیه تیم ها رو ببر ! نمیخواهد با استقلال مساوی کنی !!!!!!!!!
نظرات بینندگان