arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

پاي بانك "تات" هم به اتهامات باز شد؟

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کشور برای بررسی موضوع اختلاس سی هزار میلیارد ریالی از بانک‌های کشور برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت: جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کشور برای بررسی موضوع اختلاس سی هزار میلیارد ریالی از بانک‌های کشور برگزار شد.

یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با جلسه غیر علنی امروز به خبرنگار فارس گفت که رئیس سازمان بازرسی کشور در جلسه امروز گفت که در تاسیس بانک تات هم مانند بانک آریا عمل شده است.

برای احداث بانک آریا، تسهیلاتی از سوی بانک صادرات به شرکت سرمایه گذاری «امیرمنصور» و شرکت «مه آفرید» که متعلق به «امیر منصور الف.خ» است واگذار می‌شود؛ بانک آریا با استفاده مستقیم از منابع بانک‌های دولتی کشور تاسیس شد و دقیقا زمانی که قرار بود مجوز این بانک صادر شود، شرکت امیرمنصور آریا توانست با قدرت مالی که سیستم بانکی در اختیار وی قرار داده بود، بخش عمده‌ای از سرمایه بانک خود را تامین کند و کمک‌هایی که از سوی یکی از بزرگترین بانکهای دولتی کشور به گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا شد، نقش عمده‌ای در تامین مالی سرمایه اولیه تاسیس بانک آریا داشت.

نظرات بینندگان