arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

سکوت کفاشیان شکست: معاونم عليه من لابي مي كند

علي كفاشيان اين روزها با علي كفاشيان دو ماه قبل متفاوت است. در گذشته او در دسترس ترين رييس فدراسيون فوتبال تاريخ ايران بود، مردي كه پاسخگوي هر رسانه يي بود و به شيوه خودش پاسخ مي داد. گاهي با خنده، گاهي با صدايي گرفته و گاهي هم پاسخ را طوري ارايه مي داد كه كسي سر در نمي آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علي كفاشيان اين روزها با علي كفاشيان دو ماه قبل متفاوت است. در گذشته او در دسترس ترين رييس فدراسيون فوتبال تاريخ ايران بود، مردي كه پاسخگوي هر رسانه يي بود و به شيوه خودش پاسخ مي داد. گاهي با خنده، گاهي با صدايي گرفته و گاهي هم پاسخ را طوري ارايه مي داد كه كسي سر در نمي آورد.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، او اين روزها سكوت كرده و براي اولين بار در اين دو ماه حاضر شد مصاحبه يي نسبتا جدي و بلند را با رسانه يي داشته باشد.

كفاشيان اين بار در مصاحبه يي كه براي نخستين بار درباره نواب رييس مي كند درباره اختلافاتش با نايب رييس ها مي گويد. كفاشيان از اوضاع نه تنها راضي نيست بلكه لحني جدي دارد. اين روزها كفاشيان سعي مي كند تا روز مجمع سكوت كند و از سوي ديگر نواب رييس تلاش دارند راي مجمع را بشكنند.

يكي از اعضاي هيات رييسه كه نمي خواهد نامش فاش شود در گفت وگو با «اعتماد» مي گويد: من مخالف اين طرح هستم اما نمي توانم علني اين موضوع را بيان كنم. اما نكته يي را به شما مي گويم، اين طرح در مجمع راي نمي آورد، من از آينده خبر دارم.
    
    
    
    ايتاليا خوش گذشت؟
    نه بابا؟! فقط ايران خوبه.
    
    مثل اينكه با رييس فدراسيون ايتاليا هم جلسه داشتيد؟
    بله، يكي از دوستانم ترتيب اين سفر يك روزه را داده بود كه جلسه خوبي هم برگزار شد و طرفين درباره سطح همكاري ها مذاكرات خوبي داشتند.
    
    حدود دو ماه مي شود كه ديگر مصاحبه نمي كنيد.
    راحت شدم، كل حواشي از همين مصاحبه ها بود كه خداروشكر حواشي را كمتر كرد.
    
    بسياري از منتقدان اين سكوت را حربه يي مي دانند براي اينكه شما در مجمع عمومي فدراسيون فوتبال اتفاق بزرگي را رقم بزنيد.
    چطور؟
    
    بالاخره حذف دو نايب رييس از حالت انتخابي كار كوچكي نيست.
    به هرحال پيشنهادي بود كه من دادم و بايد در مجمع راي گيري شود و اگر مجمع راي بدهد مطمئنا رييس فدراسيون مي تواند آنها را انتخاب كند.
    
    اما اين موضوع مي تواند اعضاي نايب رييسي را از حالت انتخابي به انتصابي تغيير دهد.
    نه، اينها نيمه انتصابي مي شوند. به نظرم اين كار خوبي مي شود براي رييس بعدي فدراسيون فوتبال و مي تواند طبق اصول خودش فدراسيون را جلو ببرد.
    
    اما با اين تصميم تركيب هيات اجرايي به هم مي ريزد.
    نه! هيات اجرايي همان هيات رييسه است و همان 9 عضو فعال هستند.
    
    ولي هيات اجرايي بايد انتخابي باشد نه انتصابي.
    اينجا هم انتخابي خواهد بود چون مجمع آنها را تاييد مي كند، البته با پيشنهاد رييس فدراسيون فوتبال.
    
    به نظر شما اين تصميم باعث نمي شود دخالت دولت در فوتبال بيشتر شود؟ اينكه رييس بتواند دو عضو همسو را انتخاب كند و در ادامه مي تواند مديران خودش را به رييس تحميل كند تا بعدها حمايت هايش را از فوتبال داشته باشد.
    نه! دولت نمي تواند دخالت كند. مجمع بايد به اينها راي بدهد. دخالت دولت تاثيري ندارد. اين رييس فدراسيون است كه مديران همسوي خودش را انتخاب مي كند...
    
    اما شايد اين تصميم به نفع فوتبال نباشد.
    نه اتفاقا! به نفع فوتبال خواهد شد، باعث مي شود كه وحدت و يكپارچگي به وجود بيايد و اين اتحاد به نفع فوتبال ايران خواهد شد.
    
    يعني اعتقاد داريد الان اين اتحاد نيست؟
    دقيقا! اين نمي شود كه يكي بيايد عليه فدراسيون فوتبال اقدام كند.
    
    اما من نمي توانم قبول كنم. شايد شما در راس كار هستيد و مشكلات را به خوبي مي بينيد اما به نظر مي آيد بازخوردهاي منفي براي فوتبال داشته باشد.
    آخر هيات رييسه كاره يي نيست، رييس فدراسيون همه كاره است.
    
    ولي در همه جاي دنيا اين دبيركل است كه همه كاره است.
    درسته! دبيركل همه كاره است در كارهاي اجرايي، من تصميمات كلان را مي گويم. نايب رييس در همه جاي دنيا تشريفاتي است، ولي اجرايي ها دست دبيركل است. رييس فدراسيون همه كاره است.
    
    يعني شما با اين تغيير اساسنامه يي مي خواهيد قدرت رييس را افزايش بدهيد؟
    بله! بگذاريد يك نفر خائن بتواند خائنين را بياورد و يك نفر كه دلسوز است، افراد دلسوز را به مجموعه اضافه كند. مجمع هم كه مخفيانه به آنها راي خواهد داد. اينطور نمي شود كه يكسري كانديدا شوند و موافق رييس هم نباشند و از همان اول هم بناي مخالفت بگذارند. رييس سازمان ليگ بگويد اين كار را انجام بده و موافق نباشد و انجام هم ندهد. بايد اتحاد و انسجام باشد تا برنامه ها جلو برود.
    
    يعني تا اين حد در هيات رييسه اختلاف وجود دارد و شما مي خواهيد با اين تغيير، فعاليت ها را يكدست كنيد؟
    بله! همين الان جلوي ما عليه ما صحبت مي كنند! هيچ جاي دنيا اينگونه نيست. كجا ديده ايد معاون عليه رييس لابي و مصاحبه كند؟ ولي نايب رييس من با همه لابي مي كند، از محمد گرفته تا علي! اين به چه درد مي خورد؟ من در جلسه خصوصي حرف مي زنم اما روزنامه ها همه خبرش را دارند. بگذاريد خائن، خائن را بياورد اما فدراسيون يكدست باشد. آن موقع مجمع گوش رييس فدراسيون را بكشد.
    
    به نظرتان اين طرح راي مي آورد؟ من از يكي از نايب رييسانتان شنيدم كه اين تغيير راي نمي آورد.
    نه! مجمع بايد راي دهد و آنها قابل اطمينان هستند. من كه اين دفعه كانديدا نيستم اما تجربه 35 ساله من در ورزش مي گويد كه بايد اين اتفاق بيفتد.
    
    پس به نظر شما اين بهترين تصميم است.
    بله! زمان دادكان و صفايي هم همينطور بود كه موفق شدند، چون يكدست بودند. اين اتحاد به نفع فوتبال است. آنها نخواستند هر روز دعوا كنند و براي همين موفق بودند.
    
    آقاي صفايي هم درباره اين موضوع اعتقاد داشتند كه مي توان تغيير داد اما نمي توان هيات اجرايي را اينگونه به هم زد.
    مي خواستم به صفايي زنگ بزنم اما ديدم دليلي ندارد چون آقاي صفايي درست متوجه موضوع نشده بودند. پنج تا اعضاي هيات اجرايي هستند و سه تا هم بعدا توسط مجمع با پيشنهاد رييس فدراسيون انتخاب مي شوند. اينها مثل AFCو FIFA نيست. رييس فدراسيون پيشنهاد مي دهد و مجمع بايد به نايب رييسان راي بدهد.
    
    فكر كنم مصاحبه خوبي شد بعد از اين همه سكوت.
    شما بايد نظرات همه را جمع آوري كنيد و منعكس كنيد. هدف همه ما كمك به فوتبال است.
   
نظرات بینندگان