arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۶

واکنش ضرغامی به تجمعات اخیر / اگر مردم احساس کنند رهبری تنهاست خودشان صدایشان را بلند و اعتراض می‌کنند

ضرغامی گفت: انتقاد از یک شخصیت، نهاد و رفتار نادرست یک ارگان اگر جایی گفته شود به هیچ وجه مقابله با نظام نیست، نظام خیلی بالاتر از این حرفاست و نظام مساوی افراد و اشخاص نیست، شاخص ما رهبری است و در مواقع اختلافات و دعوا در بین مسئولان حرف رهبری را گوش کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش ضرغامی به تجمعات اخیر / اگر مردم احساس کنند رهبری تنهاست خودشان صدایشان را بلند و اعتراض می‌کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: 9 دی روز پیوند مردم با انقلاب، اسلام و ولایت فقیه، اعتراض به زیاده خواهی، انحراف و کسانی که رهبر را تنها گذاشتند، بود.

به گزارش ایسنا ،عزت‌الله ضرغامی در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی که در مصلای امام خمینی(ره) یاسوج برگزار شد، افزود: 9دی ماه یوم الله مردم ایران است و مردم در این روز خودجوش به خیابان‌ها ریختند، بصیریت و اوج عقلانیت خود را تنها با عکس امام راحل و مقام معظم رهبری و بدون وابستگی به گروه و دسته ای نشان دادند و از انقلاب خود دفاع کردند و پیوند مجدد با رهبری بستند.

وی بیان کرد: امروز دنیا نگاهش به ایران اسلامی است که ببینند بعداز این همه مشکلاتی که برای این کشور بوجود آوردند مردم پای انقلاب خود ایستاده اند یا نا امید شدند. یا اگر کسی به حق و بخاطر مشکلات اقتصادی اعتراضی می کند بگونه ای نشان دهند که مردم از انقلابشان نامیدند و از مسیر برگشتند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: با وجود بمباران های تبلیغاتی دشمنان انقلاب اسلامی مردم ایران اسلامی بخصوص جوانان حضور باشکوهی در مراسم 9 دی دارند و با انقلاب اسلامی و خون شهدا پیوند دارند.

ضرغامی تصریح کرد: 9 دی سال 88 را مردم خلق کردند و کار بزرگی انجام دادند که پس از پیروزی انقلاب سالامی و 13 آبان 58، انقلاب سوم بود چراکه اوج بصیرت، فهم، درک و رفتار عقلانی تفکرات مختلف آحاد مردم بصورت خود جوش بوده است.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند؛ فتنه ویرانگر است، در فتنه گرد و غبار ایجاد می شود و حق و باطل قاطی می شود. خواصی که مهم هستند در جبهه باطل می روند. در سال 88 قصد داشتند کل حرکت ملت را در انتخابات زیر سوال ببرند و مساله تقلب یک بهانه واهی بود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: کسانی همه چیز خود را از انقلاب و نظام دارند اما سال 88 در مقابل حق و حقیقت و دفاع از ولایت و ارزشهای دینی سکوت کردند و لال شدند. 9 دی روز پیوند مردم با انقلاب، اسلام و ولایت فقیه، اعتراض به زیاده خواهی، انحراف و کسانی که رهبر را تنها گذاشتند و به همین دلیل این روز ارزشمند است و باید حفظ شود.

ضرغامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی وارد نشود، بیان کرد: امروز دنیا متحیر است که چرا ایران اسلامی بعداز 40 سال از انقلاب اسلامی و وارد آوردن این همه فشار همچون سوریه و یمن نمی شود و حتی مشکلات برخی کشورها را حل می کند. ساختار جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است و امنیت و آرامش کشور به برکت همین ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه کشور گرفتاری و مشکلات دارد، تاکید کرد: چند ماه پیش رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرمودند؛ اینکه مردم در راهپیماییی ها حضور پیدا می کنند و قدرت خود را به دشمن نشان می دهند معنایش این نیست که مردم از زندگی خود راضی هستند.

رئیس پیشین صدا و سیما اضافه کرد: مردم از مسئولان، دولتمردان و امثال بنده گله مند هستند و مشکلات فقر، گرانی، تورم و رکود بخشی از آنها به تحریم ها مربوط می شود و بخشی نیز به سوء مدیریت ها و استفاده از رانت ها که باید حل شود.

ضرغامی گفت: مردم اینها را می دانند چراکه امروز کشور در یک اتاق شفاف فضای مجازی قرار گرفته و هر اتفاقی بیفتد مطلع می شوند. اینطور نیست که مشکل نداشته باشیم و اگر کسی اعتراض کرد و صدای خود را رساند در جایی که پرونده های کلان اقتصادی مطرح می شود و بی تدبیری و ناکارآمدی در برخی حوزه ها دیده می شود و مردم احساس کنند رهبری هم تنهاست و فرمایشات ایشان در بخشی از مسئولان جزو دعواهای مشمئزکننده چیزی از آنجا در نمی آید، مردم جاهایی خودشان صدایشان را بلند و اعتراض می کنند.

وی ادامه داد: اعتراض خاصی از مردم در طول پنج شش ماه اخیر مالباختگان موسسات مالی غیر قانونی که ظاهرا زمانی از بانک مرکز مجوز داشتند و پول مردم را گرفتند و ورشکست شدند را شاهد بودیم که البته ناراحت می شوند و اعتراض می کنند و ممکن است چند نفر هم وارد اعتراضات شوند و شعارهای ساختار شکن دهند اما مردم آنها را عقب می زنند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مردم با چنگ و دندان از انقلاب و کشورشان دفاع می کنند بنابراین این اعتراضات و ناراحتی که صورت می گیرد به هیچ وجه مغایرت با انقلاب و ضدیت با انقلاب نیست و کسانی که اینها را مقابل هم قرار می دهند، اشتباه می کنند.

ضرغامی افزود: انتقاد از یک شخصیت، نهاد و رفتار نادرست یک ارگان اگر جایی گفته شود به هیچ وجه مقابله با نظام نیست، نظام خیلی بالاتر از این حرفاست و نظام مساوی افراد و اشخاص نیست، شاخص ما رهبری است و در مواقع اختلافات و دعوا در بین مسئولان حرف رهبری را گوش کنیم.

وی اضافه کرد: اگر برخی دولتمردان بزرگوار حرف حق می زنند دقت کنند که رهبری چه مدلی برای آنها ترسیم می کند. خواهش می کنم اگر حرف حقی دارید این حرف حق زدن مدل می خواهد چراکه دشمن ما را رصد می کند.

برچسب ها: ضرغامی ، اعتراض
نظرات بینندگان