arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۶

متکی: اگر انقلاب در مرزهای ایران می ماند دشمنان با آن کاری نداشتند

معاون امور بین الملل تقریب مذاهب اسلامی گفت: فتنه گران دست این ملت که می توانست چنان مشتی بر محیط بین المللی بکوبد را خالی کردند و با وجود برخوردهای صبورانه رهبری این فتنه را تا چند ماه ادامه دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون امور بین الملل تقریب مذاهب اسلامی گفت: فتنه گران دست این ملت که می توانست چنان مشتی بر محیط بین المللی بکوبد را خالی کردند و با وجود برخوردهای صبورانه رهبری این فتنه را تا چند ماه ادامه دادند.

‌به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در مراسم ۹ دی که در مصلی کرج برگزار شد گفت: نهم دی ماه تمام کننده فتنه بود.

متکی با بیان اینکه فتنه ناشی از انتخابات ۸۸ چند مولفه داشت گفت: نامزدها اولین مولفه بودند ، برخی شعارها از همان آغاز، نشان از نامهربانی داشت.

وی با بیان اینکه سیستم انتخابات ما به گونه ای است که اشخاص حقیقی و حقوقی نمی توانند در آن اثر بگذارند گفت: مولفه اول این حوادث قبل از اینکه نتیجه آرا اعلام شود مصاحبه می‌کند و خود را پیروز می داند و بعد که نتیجه رسما اعلام شد هم نتیجه را نمی پذیرد.اینها نقش آفرینان اول حوادث ۸۸ بودند.

متکی ادامه داد: مولفه دوم این حوادث بازیگران خارجی بودند، در تمام ۳۹ سال گذشته دشمنان همواره در کمین بوده اند که از هر فرصتی به کشور ضربه بزنند.

وی افزود: اینان از همان روزهای نخست در دانشگاه‌های خود واحدهای اسلام شناسی ، شیعه شناسی و ایران شناسی گذاشتند تا بدانند این انقلاب چیست.

متکی اضافه کرد: اگر انقلاب در مرزهای خود می ماند شاید راضی بودند با آن کاری نداشته باشند اما پیام سیاسی نمی تواند به یک منطقه خاص و جغرافیا محدود شود.

وی با بیان اینکه اینها تمامی طراحی خود را متمرکز کردند تا از هر فرصتی علیه ایران استفاده کنند گفت: انتخابات ۸۸ این فرصت را برای آنها فراهم کرد.

متکی خاطرشان کرد: لجاجت بازیگرانی که نقش اول را در این حوادث داشتند بعد از انتخابات و اعلام نتیجه عملا در خدمت کسانی بود که علیه ایران به میدان آمدند.

وزیر اسبق خارجه با بیان اینکه ما از آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی توقعی نداشتیم چون آنها در این چند سال فتنه هایی را سامان دادند گفت: دشمنان این بار فکر می کردند به دست شما و کسانی که اگر لحظه ای اندیشه می کردند به حراج گذشتن حیثیت این ملت را بر نمی تابیدند می توانند به نظام ضربه بزنند.

معاون امور بین الملل مجمع تریب مذاهب ادامه داد: نقش آفرین دیگر این حادثه صاحبان کاروان این انقلاب، بزرگ صبور و هادی بی مدعا، رهبر معظم انقلاب بود.

متکی گفت: در حالی که صحنه برای ایشان روشن بود اما برای اینکه حجت آشکار شود دندان به جگر گذاشتند و اشک ها را پنهان کردند ایشان بسیار پدرانه و بسیار معنوی با این حادثه برخورد کردند.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه انتخابات نظاماتی دارد اما رهبری نمایندگان نامزدها را خواستند تا صحبت کنند اما اینان یک کلمه را رمز کردند و آن تقلب بود و در همان کلمه ماندند.

متکی افزود: فتنه گران دست این ملت که می توانست چنان مشتی بر محیط بین المللی بکوبد را خالی کردند و با وجود برخوردهای صبورانه رهبری این فتنه را تا چند ماه ادامه دادند.

وی خاطرنشان کرد: اما در نهایت یک جا مردم احساس کردند که یکبار دیگر لازم است بیایند و حرفشان را بزنند و ۹ دی آفریدند تا دیگر اشک رهبری را نبینند.

متکی ادامه داد: مردم ۹ دی را آفریدند تا بگویند امام درست گفت که ملت ما از ملت زمان رسول الله است تا بگویند نظام ما یک نظام کودتایی نیست.

وی تصریح کرد: مسئولین می آیند و می روند ولی هر جا صحنه به مردم رسید خوب درس دادند و خوب درس پس دادند.

نظرات بینندگان