arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۶
روایت دو خبرگزاری ایسنا و فارس از

آخرین وضعیت چهارراه ولیعصر و خیابان انقلاب تهران

ایسنا نوشت: از ظهر امروز(شنبه) در نقاط مختلف بخش مرکزی تهران از جمله میدان انقلاب و چهارراه ولی‌عصر و دانشگاه تهران تجمعاتی برگزار شد و در برخی از آن‌ها شعارهایی علیه مسوولان سر داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

خبرگزاری ایسنا نوشت: از ظهر امروز(شنبه) در نقاط مختلف بخش مرکزی تهران از جمله میدان انقلاب و چهارراه ولی‌عصر و دانشگاه تهران تجمعاتی برگزار شد و در برخی از آن‌ها شعارهایی علیه مسوولان سر داده شد.

با نزدیک شدن به زمان غروب آفتاب نیروهای امنیتی و انتظامی با در دست گرفتن بلندگوهایی مردم را به خروج از پیاده روها و خیابان و حرکت به سمت خیابان‌های فرعی دعوت کردند.

با مطرح شدن این خواسته‌ها از سوی نیروی انتظامی و نیز حرکت جمعی از تظاهرکنندگان به سمت خیابان‌های فرعی و خروج از خیابان انقلاب، اندکی از تعداد حاضران در خیابان‌ها کاسته شد و روند ترافیک که با حضور خودروها و موتورهای نیروی انتظامی و نیز حرکت تجمع کنندگان و دیگر عابران در خیابان‌ها به شدت سنگین شده بود اندکی رو به کاستی گذاشت و به نظر می‌رسد این تجمع در برابر دانشگاه تهران رفته رفته به پایان خود نزدیک شود.

بسیاری از مردم به دلیل بسته شدن مترو و نبود تاکسی و بی‌آرتی برای رفت و آمد با مشکل مواجه شده و مدام می‌پرسیدند که چطور باید به مسیرشان ادامه دهند. آنها مجبور بودند که حداقل دو چهارراه را برای رسیدن به یک وسیله عمومی پیاده‌روی کنند. همین مساله منجر به شلوغی چهارراه ولیعصر شده است.

 هم‌اکنون(۱۸ و ۴۵ دقیقه) سردادن شعار از سوی تجمع کنندگان در خیابان انقلاب تهران پایان یافته و شاهد ترددآرام در معابر هستیم و ترافیک موجود نیز ناشی از شرایط ایجاد شده طی ساعات قبلی است. نیروی انتظامی همچنان برای برقراری نظم در خیابان انقلاب حضوری پررنگ دارد.

همچنین، فارس نوشت:

تجمع معدودی عصر امروز در مقابل دانشگاه تهران برپا شد که برخلاف دیگر تجمعات در شهرهای مختلف که بیشتر در اعتراض به وضعیت معیشتی و در اعتراض به گرانی بود، تجمع امروز بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشت.

در این تجمع به هیچ عنوان شعاری در اعتراض به گرانی سر داده نشد و شعارها بیشتر با مضامین سیاسی و ساختارشکنانه از جمله «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «مرگ بر روسیه»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی پذیرد» و شعارهایی تند علیه مسئولان نظام است.

تعداد تجمع کنندگان که اکثرا جوان هستند، در حدود 50 تا 70 نفر است که تعدادی از آنها داخل دانشگاه تهران و تعدادی در خیابان هستند و ماموران یگان ویژه حاضر در محل نیز اقدام به پراکنده کردن آنها کردند.

برخی تجمع‌کنندگان در حال سنگ‌پرانی به ماموران نیروی انتظامی هستند و این تجمع موجب ایجاد ترافیک در خیابان انقلاب شده است.

درخواست تجمع کنندگان از مردم برای همراهی کردن، به دلیل سر دادن شعارهای تند و ساختارشکنانه و نیز دعوت رسانه‌های ضدانقلاب برای برپایی آن، با بی‌اعتنایی مواجه شد.

 

نظرات بینندگان