arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

بهمنی: احمدی نژاداز پشت پرده اختلاس خبردارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس کل بانک مرکزی درباره سخنان اخیر رئیس‌جمهور در بیان پشت پرده این اختلاس گفت: دکتر احمدی نژاد نسبت به موضوع واقف است و در جریان مسایل پشت پرده این اختلاس قرار دارد.

به گزارش انتخاب، محمود بهمنی گفت: با بررسی همه جانبه میزان موجودی، بدهی و درآمد افراد دخیل در اختلاس 3 هزار میلیاردی بانک صادرات مشخص شده و به زودی براساس این محاسبات نحوه برخورد و وصول مطالبات اعلام می‌شود.

وی با اشاره به سوء استفاده از اسناد بانک صادرات در جهت فساد مالی افزود: سازمان های نظارتی کار خود را انجام می دهند ولی بانکها با استفاده از کنترل های داخلی و سیستم بازرسی و نظارت و ابزارهای کنترلی باید وظیفه خود را انجام دهند، زیرا سازمان های نظارتی خارج از بانک ها به صورت ریگولاتوری (نهادهای ناظر حاکمیتی و سیاست گذار و تنظیم سیاست ها و نظارت های کلی) عمل می کنند.

به گفته وی، اگر واحدهای بازرسی و نظارتی بانک صادرات از خود سلب مسئولیت کنند و بخواهند آن را به گردن دیگران بیاندازند، اصولی نیست.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: هر بانک دارای بازرسی و حدود اختیارات رسیدگی است و بانک مرکزی چطور و چرا باید روزانه وضعیت هر بانک را به صورت ریز بازرسی کند؛ در حالی که هر بانک دارای بازرسی و سیستم های کنترلی داخلی است. وی تاکید کرد: اگر در این قضیه مشکلی نیز به وجود آمده، مشکل سیستم بانکی است و ما به جد به دنبال حل آن هستیم.
نظرات بینندگان