arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۹۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
ادعای سایت امریکایی:

روسیه می خواهد صدها هواپیمای "مخفی از دید رادار" به ایران بفروشد

هواپیمای مخفی از دید رادار (Stealth) تی 50 یک هواپیمای جنگنده نسل پنجم است که توسط شرکت هواپیمایی متحد در روسیه طراحی و ساخته می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیزینس اینسایدر نوشت: به نظر می اید وزارت دفاع روسیه بیش از هزار هواپیمای مخفی از دید رادار (Stealth)  تی 50 ، را در دهه های اینده به کشورهای مختلف جهان بفروشد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR  ؛ روسیه و هند در حال تلاش برای آوردن این جنگنده ها به ناوهایشان تا سال 2015 هستند اما بر اساس بیانیه ای،  بیش از 388 هواپیمای جنگی به کشورهای جهان فروخته خوداهد شد.



سوریه ،الجزایر، قزافستان می توانند اولین کشورهایی باشند که این جنگنده ها را در سال 2025 دریافت کنند.  همینطور احتمال فروش این جنگنده ها به برزیل، ونزوئلا و آرژانتین در سال 2027 تا 2032 وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR  ؛ بیزینس اینسایدر مدعی شد: ایران یکی از گزینه هاست البته اگر بتواند تحریم ها را  لغو کند. چین هم یکی دیگر از گزینه ها است که روسیه زیاد مایل به اعتماد به آن نیست.

روسیه تا به حال چندین سوخود سو 27 به چین فروخته است. چین هم پس از خرید، به مونتاژ و ساخت این نوع هواپیما پرداخت.

هواپیمای مخفی از دید رادار (Stealth)  تی 50  یک هواپیمای جنگنده نسل پنجم است که توسط شرکت هواپیمایی متحد در روسیه طراحی و ساخته می‌شود. شرکت سوخو پیمانکار اصلی ساخت این جنگنده است. نمونهٔ آزمایشی این هواپیما که ‬سوخو تی-۵۰ ‪‬ نام دارد، نخستین پرواز آزمایشی خود را در روز ۹ بهمن ۱۳۸۸ (۲۹ ژانویه ۲۰۱۰) با موفقیت انجام داد. تولید این جنگنده در سال ۲۰۱۰ آغاز شده، نخستین نمونه‌های عملیاتی آن در سال ۲۰۱۳ به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده خواهد شد و تولید انبوه آن از سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد گشت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
11
42
پولش ميگيره و...آخه اگه مسئولين ماعاقل هستند چرابايدهزاران باردرتاريخ ازروسيه گزيده بشيم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
5
38
خبری نیست متن رو که خوندم اول خوشحال شدم که ایران همچین هواپیمایی میخره اما متن رو که خوندم و زمان رو با توجه به سابقه روسیه واسه ایران سنجیدم متوجه شدم باید واسه خریدن و داشتن همچین هواپیمایی تا سال 2350 صبر کنیم
air force
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
1
35
هنوز موشک های S-300 به ایران تحویل نداده، اونوقت میخواد هواپیمای T-50 SOU به ایران بده. مگر نمیدونید که قراره ما بهتر از هواپیمای F-22 Raptor بسازیم!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
14
22
اول از همه به اسم سوخو میگ 19 یا 21 تحویل ایران میدن .شما الان کجای دنیا رو سراغ دارید که میگ 19 یا 21 یا 23 بخرد حتی بورکینافاسو و کومور هم نمیخرند.سوخوتی 50 در نهایت قابلیت اف 14 ما را ندارد.روسیه تبلیغ زیاد میکند .ولی صد هواپیمای روس به یک هواپیمای کهنه جنگی خودمان حتی فانتوم یا اف 5 نمی ارزد.یک اف 14 خودمان با اینکه قدیمی است ولی از سوخوی تی 50 که قرار است 40 سال بعد به االجزایر وایران و...بدهندارزشش بیشتر است.
پاسخ ها
اسداللله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
عزیزم کجای کارین؟میدونین اف14مال چه سالیه؟یه کم برو اطلاعات نظامیت رو بالاببر.اف14مال کمی بعدازهمون میگ21میباشد.میدونین امریکا6ساله بازنشسته اش کرده ومافقط13فروندعملیاتیشو دارم؟اصلا میدونین اینt50اولین پروازش همین پارسال بوده؟نه عزیزم نمیدونین.فقط میدونین که f14داریم.اونم تامکتی که دیگه رمقی براش نمونده که موشا روبگیره.
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
10
23
آمريكا توليد f22 ضد رادار رو از سال قبل متوقف كرد
به دليل اينكه:
1. هزينه بسيار بالايي براي توليد هر هواپيما
2. دستيابي ساير كشورها به تكنولوژي ساخت اين نوع هواپيما
3. استفاده از ديگر تكنولوژي ها كه موقع ديدنش همون احساسي رو خواهيم داشت كه در جنگ اول خليج فارس در سال 1369 با ديدن اين نوع هواپيما ها داشتيم
يعني اينكه عجب چيزيه ها
حالا هي زرت و زرت پول بديم به آشغالاي روسي
حق گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
71
4
سلام
به جای این چیزها بهتر است یقین کنیم که از ماده نمی شود از بمب نمی شود به خدا قسم اگر ایمان داشته باشیم از تمام اینها هیچ نمی شود . بنی اسراییل هیچ چیز نداشتند اما چون مدتی به فرموده های خداوند و پیامبر خود حضرت موسی علیه السلام عمل کردند خداوند مستقیما برای نجاتشان وارد میدان شد و فرعون و فرعونیان را با تمام ادعا هایشان نابود و رسوای عالم کرد. ما که امت بهترین و بزرگترین نبی خدا محمد مصطفی علیه الصلاة و السلام هستیم چه شده این جماعت را که این همه بر این اسباب مادی یقین کرده اند! من نمی گویم اسباب را به کار نگیریم بلکه عرض بنده این است که بر اسباب یقین کردن شرک است اسباب مادی برای قدرت و تاثیر بخشیدن به خداوند محتاجند اگر خدا بخواهد بمب منفجر می شود و اگر خدا بخواهد آتش می سوزاند اگر خدا نخواهد آتش نمرود هم نمی تواند ابراهیم و امثال او را بسوزاند خدای ابراهیم و موسی و عیسی و محمد علیهم السلام زنده است پس چرا از سبب اصلی که خداست و راه درست محمد صلی الله علیه واله وسلم است کمک نمی گیریم و تنها چشم به این اسباب پوشالی دنیایی و مادی دوخته ایم.
به خدا قسم اگر ما مومن واقعی باشیم خداوند خود برای کمک به ما وارد میدان شده به ما عزت می دهد اما اگر همینی که هستیم بمانیم باید تا ابد چشم به دست روس و انگلیس و امریکا و کاسه لیس آنان باقی می مانیم و در دنیا خوار و در آخرت پشیمان می گردیم.
امیدوارم مانند جالوت و داوود علیهم السلام اسباب مادی و معنوی هر دو را به کار گیریم و مانند محمد صلی الله علیه وآله وسلم در نبرد بدر کبری با توکل بر خدا و ایمان و تلاش مادی و معنوی پیروز میدان انسانیت و حق جویی و حق گویی باشیم و تنها ماده را اساس قدرت و پیروزی ندانیم و به فرمولی که خداوند به ما عنایت کرده عمل کنیم تا نتیجه ی عالی بگیریم.
فرمول خداوند همین آیه های شریفه است که:
ان تصبروا و تتقوا لا یضرکم کیدهم شیئا
یا این ایه که فرموده:
ان ینصرکم الله فلا غالب لکم
یا: ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
یا: و ماالنصر الا من عند الله : یاری تنها از جانب الله است و بس.
خداوند به ما ایمان حقیقی بدهد ایمانی که تمام قدرت های مادی از اتم گرفته تا کهکشانها همه در برابرش هیچ و حقیرند. آمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
6
97
خدا میدونه تا 50 سال بعد شاید خودمون بهتر شو ساختیم
نظرات بینندگان