arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۶

شورشیان سوری ارتش تشکیل دادند

"نخست‌وزیر" مخالفان سوریه از تشکیل ارتشی با مشارکت گروه‌های ارتش آزاد سوریه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورشیان سوری ارتش تشکیل دادند

"نخست‌وزیر" مخالفان سوریه از تشکیل ارتشی با مشارکت گروه‌های ارتش آزاد سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جواد ابوحطب، نخست وزیر مخالفان سوری بعد از نشستی با فرماندهان نظامی ارتش آزاد سوریه در شهر اعزاز واقع در استان حلب تشکیل ساختار نظامی با عنوان "ارتش ملی" را اعلام کرد.

وی گفت: اولویت ارتش حفظ مناطق آزاد شده در چارچوب عملیات سپر فرات و دفاع از مردم سوریه علیه نظام بشار اسد و گروه‌های وابسته به آن است. ارتش از طریق اتحاد سه هنگ در ارتش آزاد سوریه و ۲۲ هزار نیرو تشکیل شده است که هنگ اول تمرین‌های نظامی را در ترکیه گذرانده است.

ابوحطب تأکید کرد: ترکیه از آغاز عملیات سپر فرات از مردم سوریه در تمامی زمینه‌ها حمایت کرده است.

نیروهای ارتش آزاد سوریه مدعی است، با حمایت ارتش ترکیه طی اوت ۲۰۱۶ تا مارس گذشته عملیات سپر فرات را انجام دادند و طی این عملیات داعش را از ۲۰۰۰ کیلومتر مربع از شهر جرابلس تا شهر الباب بیرون راندند.

دولت موقت سوریه وابسته به مخالفان تأکید کرده که هدف این ارتش که در حومه شمالی و شرقی حلب تشکیل شده، دفاع از "انقلاب" و سرنگونی نظام است.

از سوی دیگر، درحالی که شورشیان سوری در غوطه شرقی حملات‌شان را علیه مقرهای نظام سوریه ادامه می‌دهند، جیش الاسلام نیروهای نظام را به بمباران مقرهایش در شهرک البلالیه در غوطه با گاز کلر متهم کرد.

در همین راستا، صدها تن از مخالفان سوریه بعد از توافق با ارتش سوریه از مناطق بیت جن و مغر المیر در غوطه غربی دمشق به استان‌های ادلب و درعا رسیدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که شش اتوبوس از منطقه بیت جن حرکت کرده و به درعا رسیدند. این اتوبوس‌ها حامل حدود ۱۰۰ نیروی مخالف و ۳۰ خانواده بود. چهار اتوبوس دیگر نیز در راستای همین توافق به ادلب رسیدند.

منطقه واقع در شمال غرب و اطراف استان ادلب مهم‌ترین منطقه‌ای است که مخالفان کنترل آن را در دست دارند.

نظرات بینندگان